Kisebbik lányom már évek óta régi kézzel írt naplót szeretne. Mondtam neki, hogy az ritka, mint a fehér holló, mert nem sokan írtak, legalább is nem folyamatosan. Egy naplót már találtam két éve, melyet 1939-ben egy kamasz fiú írt. Lányom azt mondta nagyon fiús, alig van benne gondolat, csak éppen tőmondatok, hogy épp melyik moziba ment aznap este, stb. Ajánlottam neki az internetet, hogy ott talál naplót közzétéve. Én a http://magyarsvejk.blog.hu/ -t szoktam olvasni, mert ott egy ritka naplóíró „kisember” 121 évvel ezelőtti mindennapjait ismerhetem meg.

Lányomból nem lett internetes régi napló olvasó, de múlt pénteken mégis a kedvében tudtam járni, mert egy aprócska kézzel írt naplóleletre bukkantam. Gondolom többekben felmerül a kérdés, hogy hol ? … Már megint a Kacatboltban , ahova könnyű betérnem, hisz útba esik hazafele menet. A boltban több dobozra való papírrégiség van különféle hagyatékokból. Az egyik kis 6cmX8cm es kicsinyke 1942-es Siemens-es határidőnaplóba belelapozva azt vettem észre, hogy szinte minden napnál kis apróbetűs bejegyzések vannak. Nem sokat gondolkodtam, és a naplócskát megvettem. Lányomnak át is adtam, nagyon örült neki. Persze előtte én is átolvastam, mint kis kíváncsi. Kiderült számomra, hogy a napló írója az 1949-es évét örökítette meg, éppen az érettségijének az éve volt. A naplóban még bevételeit, kiadásait is könyvelte, melyből meg lehet tudni, hogy mennyi volt egy mozijegy, vagy év vége felé mennyi volt egy doboz cigi. Kiderült, hogy az érettségi stresszhelyzet alatt rászokott a dohányzásra. Barátainak a névsora is megismerhető lett, sőt még az aktuális barátnő címe is bekerült a naplóba. Érdekes kis naplócska, gondolom a lányomnak tanulságos lesz, hogy 62-évvel ezelőtt is hasonló volt egy érettségiző éve, mint mostanában.
 
Képek: Naplórészletek  
 

 

Szerző: MULTMENTO  2011.05.09. 08:16 4 komment

Címkék: papír

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr872889048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.09. 09:25:11

Szenzációs ! Ez valami olyan kincs, ami (másnak) nincs, ezáltal egy valaha élt ember múltjából egy darabot megőriztél, és őriztek majd a jövőnek. Sokszor jut eszembe, ha lehunyom a szemem, a számítógépem a lomosokhoz kerül, soha, senki nem fogja megtalálni (sajnos keresni se) azokat a gondolatokat, feljegyzéseket, melyeket ebben örökítettem meg. Persze, nem tudom, lényeges-e, hogy fennmaradjanak a gondolataim .... ?

kisbela 2011.05.09. 19:22:00

@aranyosfodorka: Fennmaradnak!Az értékes mindig.

MULTMENTO 2011.05.10. 08:14:25

@aranyosfodorka: A blogjainkon megjelent gondolatok úgy gondolom megmaradnak, és majd akad a jövőben olyan, aki Hamupipőke módjára az értékest kiválogatja az értéktelentől. Mi még több hasonló kézzel írt kincset őrzünk, remélem majd lesz időnk ezeket alaposan áttanulmányozni és elemezni.

2011.05.13. 11:18:06

Én írok naplót, kézzel, füzetbe, de nem rendszeresen.
Muszáj kézzel írni, mert egyébként lehet hogy elfelejtenék, aláírás legfeljebb, vagy néhány formuláre kitöltése, bevásárló lista amit egyébkét kézzel írnék, muszáj írni, mert elmerevednek az ujjaim másképpen.

Aztán egyszer majd megtalálja valaki, mint ezt itt fennt, vagy szemétre kerül, nincs jelentősége, csupán ujj gyakorlat.
süti beállítások módosítása