Már régen kaptam egy levelet és egy képet, de valahogy mindig elmaradt, hogy a blogon is közkinccsé tegyem:

„Nagyapám bélyegzőpárnája,hogy mit pecsételt vele 50-60-70 évvel ezelőtt,azt nem tudom. A II. világháború előtt egy szeszgyár cefre felvásárlója volt. Motorkerékpárral járta a tanyákat.1976-ban még kipróbálta az akkor új Riga-12 kismotoromat. Motor nélkül legurult egy rövid lejtőn és nagyon örült.”
Elgondolkodtam, hogy mit lehetett olyan régen a tanyán kezdeni egy bélyegzőpárnával, meg egy pecsétnyomóval. Lehet, hogy azt csinálták ott is, mint „Szigorúan ellenőrzött vonatok” című filmben az ügyeletes forgalmista meg a távírász lány?...
Kép: Barátom bélyegzőpárnája .Tapicska forgalmista az egyik éjjel unalmában telepecsételi Zdenka, a távírász lány meztelen ülepét.
Szerző: MULTMENTO  2011.10.19. 00:34 4 komment

Címkék: fa fém textil

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr453295916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.10.19. 05:49:20

Gondolom, ha cefre felvásárló volt, akkor csak-csak adnia kellett valamilyen igazolás-félét az átvételről ?- és kies hazánkban (szerintem) mindig is nagy "hatása" volt a pecsételésnek !
Megjegyzem : kb. 30 évvel ezelőtti (?) a fotón látható pecsétpárnám nekem is van, mert volt -valamilyen - pecsételős gyermekjáték !- Nagyon utáltam !- megjegyzem eszméletlen egy "találmány" volt, hogy szivacsból (!) volt benne a "párna."

@X 2011.10.19. 05:54:06

Kimaradt :
Bohumil Hrabal : Szigorúan ellenőrzött vonatok (könyv)
Jiri Menzel pedig a film !
Nem is írok többet !- mert képtelenség. Kedvelt olvasmányaim és kedvelt filmjeim.

MULTMENTO 2011.10.19. 07:26:17

@@X: Én csak filmesítve láttam. Most kedvet kaptam, hogy könyvben is elolvassam.
süti beállítások módosítása