Már a hazafelé jövet is több irigyem akadt, amikor megláttak az ablakkerettel a kezemben. Ahonnét hoztam ott a munkás épp be akarta dobni a sittes konténerbe. Az Oktogon tér egyik házából való. A munkások szerint egy ügyvédi iroda átalakításakor vált fölöslegessé, és építési hulladékká ez az ablak. Én természetesen udvariasan elkértem.  A munkás még egy kicsit le is porolta mielőtt átadta. Ő úgy érzem többnek értékelte, mint megbízója. Úgy gondolom nálamnál jobb kezekbe nem kerülhetett, mert én már a kezdetekkor elhatároztam, hogy ebből én dísztárgyat csinálok.

ablak1.JPG

Le is szereltem a nekem fölösleges vasalásokat, és az egyik oldaláról leszedtem a több mint száz év alatt felhordott festékrétegeket. Nem sokat gondolkodtam a leszedés módján, mert csak csiszolni nem lehetett a sok mart díszítés és sarok miatt. A kromofágos lemaratás mellett döntöttem. A felmart festékréteget a nagyobb síkfelületnél alkalmazott spakli helyett, egy bolhapiaci szerzeményemmel a serfelőkéssel tisztítottam le. Nem egy mindennapi eszköz ez, sok olvasóm nem is ismeri. Nevezik egyesek tímárkésnek is, mert eredetileg a tímárok használták a bőrök kikészítésénél. Nagyon hasonlít a vadászok nyúzókéséhez is, amelyiket az elejtett állatok bőrének leszedéséhez használnak.

ablak2.JPG

Nálam nagyon bevált, és miután lejött minden festékréteg még egyszer kézzel lecsiszoltam a natúr fáig. Utána kapott egy cseresznye színű fapác kezelést, és egy vizes bázisú vékony lazúrt.

ablak3.JPG

ablak5.JPG

Az alapos üvegtisztítás után korabeli képeslapokat válogattam az ablak üvegei alá. Fekete kartonra rögzítettem a képeslapokat „BLU TACK” ragasztóval, mert szerintem így nem károsodik a képeslapok hátoldala sem.

ablak7.JPG

ablak6.JPG

Az íróasztalom fölött egy hatalmas üres falfelület volt. Ide képzeltem a felújított és képkeretnek átalakított szecessziós ablakot.

ablak8.JPG 

A felerősítés után szerintem hangulatos kis dolgozósarok alakult ki. Ezt a posztot is a szecessziós ablak alatt írom. 

ablak9.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.05.18. 06:09 2 komment

Címkék: fa barkács üveg virág épület sarokház

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr155302049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása