A hétvégén egy régóta tervezett felújításom végeztem. Ezt a felújítást nem terveztem megjelentetni a blogon, mert nem antik tárgyat restauráltam, nem is különleges. Ez csak egy hétköznapi vasalódeszka. A története sem érdekes. Az első panellakásunkba vettük, mert vasalni kellett. A legegyszerűbb összecsukható verziót vettük, mert nem volt tágas a lakásunk, így ezt a beépített szekrénybe összecsukva lehetett tárolni. Használtuk is elég gyakran. Kettő szövethuzatot már elhasznált ez a deszka. Az utolsónál azt mondta a feleségem, hogy ne vegyünk rá új huzatot, hanem vegyünk egy jobb újat. Ennek már vagy kettő éve, de az új deszka csak nem került a régi helyére. Én a szokásos bolhapiacomon a Bajcsy utcában szombaton az anyagosoknál gondoltam egyet, és turkáltam a sok maradék anyag között. Ami tetszett volna abból nem volt elég nagy darab, de aztán a kezembe került egy éppen megfelelő méretű, és a minta is elfogadható volt. Bélésanyagot is találtam, amit a szövet alá akartam rakni. Kárpitosszoget is vásároltam, százat. Az elmúlt vasárnap ebéd után nekiálltam, és megcsináltam a vasalódeszka új ruháját. Megszokásból a fényképezőgépem is velem volt, így előtte, közben és utána is készítettem képeket a vasalódeszkámról.

Feleségem, amikor meglátta kérdezte: „Csak nem akarod ezt is megjelentetni a blogodon?”

„Nem, mert ez nem antik.„ - Feleltem én.

„Nem is mai darab, ez már sok mindent látott.” – folytatta a feleségem.

Most, hogy a képeket letöltöttem a fényképezőgépemről elgondolkodtam. Olyan jól sikerült ez a vasalódeszka felújítás. Nem is tartott sokáig. Tényleg egy óra alatt megvolt. Olyan csinos a régi vasalódeszkánk, ebben az új ruhában. 

vasalodeszka1.JPG

vasalodeszka2.JPG

vasalodeszka3.JPG

vasalodeszka4.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.06.06. 07:11 komment

Címkék: fém bútor textil

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr375340642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.06.06. 16:18:48

Volt egy megérzésem, hogy ilyen... s akkor nekem is "kissé antik" már a vasalódeszkám. Ám azonnal eszembe jutott, hogy anno 40-50 évvel ezelőtt nagymamám hogyan vasalt. Hát először is belocsolás után a kikeményített ágyneműt át-mángorolta - így könnyebb volt vasalni. Nem "igazi" mángorlófánk volt, hanem olyan, mint egy sodrófa. (Tudja-e vajon minden olvasó, mi az a mángorlófa ?) Aztán a vasalódeszka az egy echte fenyődeszka volt, amit az asztal és pl. a komód felülete, vagy kisebb adag vasalásakor, csak egy szék támlájára fektetett fel. Jó lecsiszol/lekopott fényesre használt felülettel/élekkel. Nem sajnálom, hogy az idők során eltűnt az életemből, de jó volt visszaemlékezni rá, a szó kimondása/leírása/olvasása kapcsán....

MULTMENTO 2013.06.07. 08:01:24

@aranyosfodorka: Amikor felújítottam, nekem is eszembe jutottak a régi otthoni vasalások. Az én nagymamám a konyhaaszton vasalt. Vasalás előtt mindig előhozta a régi lópokrócot. A lovak letakarására is használható pokrócon szeretett legjobban vasalni.
süti beállítások módosítása