Amikor kezembe akadt a most bemutatásra kerülő árjegyzék, nem tudtam megállni, hogy azonnal el ne olvassam. Az 1938-ban kiadott árjegyzék, és a kiadó ajánlása ihlette a posztom régies címadását.

Mittler_katalogus1.JPG

Mittler_katalogus2.JPG A benne levő termékek milyen ismerősek. Még mindig találkozhatunk velük régi lépcsőházakban, lakásokban.

Mittler_katalogus4.JPGIlyen réz virágpermetezőket ma már csak a bolhapiacokon lehet vásárolni.

Mittler_katalogus5.JPGEzen az oldalon szereplő drágább konzervnyitó és az olcsóbb diótörő a nagyszüleink konyhájában mindig használatban van.

 Mittler_katalogus6.JPGA dédszülők innét vásárolták a lombfűrészkészletet a nagyobbik fiúknak, aki később ezeket sokáig használta, és készített szebbnél szebb dísztárgyakat.

A neten szinte semmit nem találtam Mittler Bernát lakat és fémárugyáráról. A gyár címe ma is létező, és nincs is messze a lakásomtól. Vasárnap gondoltam egyet és meglátogattam a Budapest VII. kerület Wesselényi ucca 65-öt.

Mittler_haz1.JPGTipikus historizáló stílusban épült sarokház.

Mittler_haz2.JPGA kapubejáratot itt is modernre cserélték az IKV-s időkben.

Mittler_haz3.JPGAz alagsorba vezető vasajtó mögött lehetettek egykor a gyár műhelyei.   

Mittler_haz4.JPGA sarkon volt a gyár mintaboltja. A bolt bejárata fölötti erkély biztosan a Mittler Bernát lakásának az erkélye volt.

Mittler_haz5.JPGAz üzlet egykori kirakata, most talán lakásként szolgál.

Mittler_haz6.JPGCsak kettő sarokra van a Rózsák Tere, templomának kettő nemrég felújított tornyát ide látni. 

Szerző: MULTMENTO  2014.07.19. 06:13 komment

Címkék: papír épület sarokház régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr376479831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.07.19. 07:59:01

Ez nagyon jó volt - élvezettel olvastam ! Olyan jó, ha az ember előtt "feltárulnak" félig már becsukódott ajtók...
Mellesleg burgonyavájó és tésztakerék nekem még ma is van - gyakori használatban - az evőeszközös fiókomban !

MULTMENTO 2014.07.19. 21:50:03

@aranyosfodorka: Én is élveztem a nyomozást. Kár, hogy nem sikerült többet megtudnom. Mittler Bernát 1966-ban halt meg. Érdekes lett volna leszármazottaival találkozni.
süti beállítások módosítása