Ma Szombat van, azaz „SZ” betűs nap. Én elhatároztam, hogy minden ilyen napot megtisztelek azzal, hogy megjelentetek egy posztot a blogomon. Én így szeretem.

A mai témámat a favágást nem szeretem. Sajnálom a fákat kivágni, mert olyan szépek, és hasznosak, amíg élnek és virítanak.

Az alábbi fatuskókat Budapesten fényképeztem a Szabolcs utcai kórház kertjének kivágott fatuskót. Jól látszanak a több évtizedes évgyűrűk. Mennyi mindenről tudnának mesélni.

tusko1.JPG

tusko2.JPG

tusko3.JPG

tusko4.JPG

Évek múltával aztán csak egy korhadó tuskó marad. Itt épp egy esős meleg nap után a Városligetben épp gombák nőnek az egykor büszke fa törzsének helyén.

tusko5.JPG

Itt halomra gyűjtve egy szeszfőzde udvarán.

tusko6.JPG

tusko7.JPGA szeszfőzde reklámképe azt is megmutatja, mit okozhat egy fakivágás végterméke. 

Kiegészítés: Levélben érkezett hozzászólás képpel, egy pozitív példáról. Nem jellemző,de ilyen is van.Bp.IX.Üllői út a Nagyvárad tér közelében.

Ulloi_megmentett.JPG

Szerző: MULTMENTO  2014.09.13. 06:20 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr76626813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.09.13. 08:59:46

Vajon a tuják betegek voltak ? vagy csak útban voltak ? Az első és a harmadik metszetén semmiféle betegség nem látható, a második tán kissé gyanús...Én is nagyon szeretem az évgyűrűket nézegetni a tuskókon - mert mindig elgondolkodásra késztet.
Hát igen, a pálinka ma nagyon kell ebben az országban - búfelejtőnek. A főzéséhez viszont a fa nélkülözhetetlen. Örülhet aki akác-ellenes - mert látom akácfákat vágtak ki a tüzeléshez.

MULTMENTO 2014.09.13. 16:59:02

@aranyosfodorka: Egyészséges fák voltak. A kerítés tövében nőttek, ezért mindegyik nagy fát kivágták, amelyik útban volt a kerítés építőinek :-(
süti beállítások módosítása