Ősszel a legszebb és legfinomabb gyümölcsök mindig a fák koronájának legnehezebben elérhető helyén vannak. Legutóbb is a kedvenc Alexander körtefán elérhetetlen magasságokban voltak az egészséges körték. Én feleségem kedvében akartam járni, így aztán elő is kerestem nagyapjának a körteszedőjét a padláson. Elég nagy baja volt, mert az egerek a körteszedő zsákját rongyosra rágták az elmúlt legalább fél tucat évtized alatt. A megtalálás napján egy uzsonnás zacskót applikáltam a szakadt zsák helyére, de épphogy 10-15 körtét tudtam vele szedni.

korteszedo_rest1.JPG

A körteszedőt aztán magammal hoztam Budapestre. Itthon szerencsére a régi rövidnadrággá alakított farmernadrág szárát annak idején nem dobtam ki. Nem tartott sokáig zsákot varrni belőle.

korteszedo_rest2.JPG

A zsák szájába koax kábelt húztam, pont akkorát, hogy a körteszedő koronájába férjen. A körteszedő koronáját a garázskapum festéséből maradt zölddel kentem le.

korteszedo_rest3.JPG

Aztán a nadrágszárból varrt farmerzsákot rézdróttal rögzítettem a fém koronához. Ezzel aztán megkoronáztam a farmernadrágom szárát. A következő hétvégén a telken ezt a körteszedőt egy mogyoróvessző végére húztam. A napot azzal koronáztam meg, hogy a legszebb körtéket és almákat is leszedtem. Ez igazi férfimunka volt.

korteszedo_rest4.JPG

korteszedo_rest5.JPG

 

Szerző: MULTMENTO  2014.10.18. 06:26 1 komment

Címkék: barkács fém textil

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr276759053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.10.20. 09:20:22

Nahát - ezt nem hittem volna, hogy rajtam kívül van még valakinek ilyen "körteszedője" - amit én fügeszedőnek hívok - mert fügét szedek vele...
Praktikus szerszám, mert jó magasról is le lehet vele szedni - épségben a gyümölcsöt. Igaz, azért ügyeskedni kell vele. Vajon hányan használnak ilyent manapság?
süti beállítások módosítása