Már egy féléve, hogy megvettem a legalább száz éves bőröndöt. Megtetszett a neten a viseltes állapota, és mérete. Igazi megmentésre érdemes darab. Évekkel ezelőtt már restauráltam apósom ötvenes évekből származó katonabőröndjét. Ez az eladója szerint az első világháború idejéből származik, és nagyapjának a sashalmi hagyatékából került ki.

falvedos_borond1.JPG

Úgy gondoltam ennél jobb tároló helye a sváb falvédő gyűjteményünknek nem lehet.

falvedos_borond2.JPG

Amikor hazahoztam már látszott, hogy jól választottam, és csak idő kérdése, hogy a bőrönd megint használható állapotba kerüljön. A bőröndön nem találtam semmiféle tulajdonosi jelölést, ezért gondoltam a felújításkor kap egy tulajdonosi jelölést, amihez az előző bejegyzésben bemutatott kékfestő dúccal készült monogram felnagyított, és kinyomtatott képét használtam. A kinyomtatott képet indigóval átrajzoltam a bőrönd tetejének belső felére. A mintát egy pákával a bőröndre égettem. Ez most már leradírozhatatlanul jelzi, hogy feleségem tulajdona lesz.

falvedos_borond3.JPG

falvedos_borond4.JPG

falvedos_borond5.JPG

Szerző: MULTMENTO  2015.12.26. 06:51 3 komment

Címkék: fa barkács fém bútor régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr808189922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.12.26. 08:14:35

Csak tátom a szám! Hogy milyen türelmed van, hogy milyen ötleteid vannak, hogy milyen ügyes vagy, mert amit kiötöltél, azt meg is tudod csinálni ! :-)
Már magában a monogram is tetszett, de ez a megoldás pompás ! :-)

mammka2 2015.12.26. 17:10:10

Hűűű! Megint hűűűű!
Monogramokban ezek szerint jártas vagy. Hol tudnék utánanézni ilyen szépeknek? A sajátomat szeretném elkészíteni, de azt sem tudom,hogy melyik betű van belül és kívül.:)

MULTMENTO 2015.12.26. 19:10:41

@mammka2: A monogrammal nagy szerencsém volt, mert a barátom nagymamájának a kékfestő nyomódúca került elő, akinek épp ugyanaz a monogramja, mint a feleségemnek.
Így a dúcról először csak nyomatot készítettem, majd beszkenneltem és felnagyítva kinyomtattam. Próbáltam korábban utánanézni a neten, de nem nagyon találtam hozzá szakirodalmat, ez most csak a szerencsén múlott, hogy ráakadtunk és az ajándékozottnak is tetszett.
süti beállítások módosítása