Májusban történt, hogy a kisebbik lányom karácsi ajándékát levásároltuk. A lányom jól kitalálta, hogy nem adhat jobb ajándékot, mint egy Hosszúlépés sétajegyet.  A kávéházi sétát hamar kiválasztottam, de mire jelentkeztem rá, már be is telt. Májusban aztán összejött, hogy egy két órás séta keretében az egykori Pest kávéházainak történetét, megismerhettük. Nem jegyzeteltem, csak fényképeztem, így aztán azt sem tudom, hogy a Vásártérrel szembeni sarokház kávézójának mi minden történt az elmúlt évszázadokban. Az biztos, hogy most egy Amerikai gyorsétterem működik benne. Kollin Ferenc: Budapesti üdvözlet (Helikon, 1983) könyvéből megtaláltam régi képeslapokon az egykori kávéház épületének képét.

husbolt_csempe1.JPG 

husbolt_csempe2.JPG

Az biztos, hogy egy ideig húsboltként is működött, mert a húsbolt Zsolnay csempéi még most is díszítik a gyorsétterem falát.

husbolt_csempe3.JPG

husbolt_csempe4.JPG

husbolt_csempe5.JPG

husbolt_csempe6.JPG

husbolt_csempe7.JPG

Szerző: MULTMENTO  2016.07.13. 07:42 2 komment

Címkék: könyv épület sarokház zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr628879176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.07.15. 07:58:56

Mindig örülök, ha bárhol felfedezel Zsolnay-t. És mindig keserű lesz a szívem - mert azon aggódom, hogy bezárják a gyárat a marakodás miatt. Szégyenletes és szomorú....

MULTMENTO 2016.07.15. 12:53:52

@aranyosfodorka: Én is figyelem a gyár körül történteket. Nagyon szomorú lennék, ha bezárna a gyárat.
süti beállítások módosítása