Gondolom olvasóim zöme a címben feltett kérdésre NEM-el válaszolna. Biztos sokaknak nem is fontos, hogy arról sem tud, hogy mi a négyszín hipotézis. Engem középiskolában azért érdekelt, mert az akkor népszerű „Élet és Tudomány” folyóiratban olvastam róla. Nagyon érdekesnek találtam, hogy csak számítógépesen lehetett bizonyítani. Én természetesen utána a szabadidőmben sokat próbálgattam bizonyítani. Egyre bonyolultabb elhelyezkedésű képzeletbeli országokra osztottam az írólapomat, és azokat színeztem négy különböző színnel, hogy ne legyenek szomszédos országok azonos színűek. Hiába próbáltam én az írólapomat újra és újra fiktív országokra osztani, mindig sikerült négy színnel kiszínezni.

negyszin_sejtes1.jpg

Keretezett cikkrészlet forrása: http://tudomany.blog.hu/2014/05/09/matt_a_matematikanak

Amikor az utcákat járva, meglátom sok kis tartományra töredezett aszfaltot eszembe is szokott jutni, hogy milyen jól lehetne ezeket négy színnel kifesteni, hogy szomszédosak ne legyen azonos színűek. Szerencsére vannak olyanok, akik ezeket a töredezett járdákat ki is festik. Sokáig nem tudtam elképzelni, hogy ennek az akciónak egyesek nem örülnek, aztán nemrég olvastam, hogy Pécsen a járdafestőket a tevékenységüktől eltiltották, és a hatóságok a festést el is távolíttatták. Forrás: http://www.bama.hu/baranya/kozelet/rendorok-vittek-be-a-ketfarku-kutya-part-aktivistait-pecsen-692106

negyszin_sejtes2.jpg

negyszin_sejtes3.jpg

negyszin_sejtes4.jpg

negyszin_sejtes5.jpg

 

Szerző: MULTMENTO  2016.11.30. 06:47 2 komment

Címkék: játék barkács emléktábla

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr9311996624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.11.30. 09:38:10

A matematikai fejtegetés engem nem érdekel - de maga a színezés igen. És hogy az történt Pécsett,ami, azt kifejezetten szégyellem. Egyrészt: a hibákra tényleg felhívták a figyelmet - a város utcái, járdái szégyellni-valóan rossz állapotban vannak. Másrészt, hát kinek bántotta a szemét ebben a mocsokronda világban egy kis színezés a járdán/úton ? És miért ? Nem értem és nem értem...A sok összefirkált hányadék undorító fal az nem baj ? Azokat nem üldözik, nem keresik, nem büntetik - pedig milyen ocsmányak és mennyi rendes/jó/szép helyen vannak ilyen firkálmányok...
Szóval nem értem a világot....persze a pécsi okosveztőket sem.

MULTMENTO 2016.12.01. 18:45:02

@aranyosfodorka: Amikor rákerestem a neten a pécsi járdafestésre találtam olyan képet is, ahol a Kétfarkú Kutya Párt festését drága oldószerekkel eltávolították, de két méterrel arrébb az felfestett ugróiskolát meghagyták. Nagyon úgy nézett ki, hogy csak a párt dekorációja a nem kívánatos.
süti beállítások módosítása