batyacska_hugocska.png

Amikor rátaláltam a mesekönyvre, eszembe jutott, hogy gyermekkoromban ennek a magyar kiadása volt a kedvenc mesekönyvem. Akkor kaptam, amikor még nem tudtam olvasni. Olyan sokszor olvasták fel, hogy kívülről tudtam az egész mesét. A rajzait, nagyon szerettem, és annak idején még másoltam is. Az egyik rajzpályázatra a János Vitézhez kellett illusztrációt készíteni, emlékszem én a Zsiványok barlangját a könyvben az ötödik oldalon levő fa gyökerekhez hasonlóra festettem meg.  Amikor a német mesekönyvbe belelapoztam, tudtam, hogy ennek a könyvnek a Bátyácska és Húgocska mesének az eredeti német verziójának is a családunknál a helye. A magyar verzióból találtam egy rövid részletet: Bátyácska kézen fogta Húgocskát: - Egy jó óránk sincs, amióta édesanyánk meghalt; mostohánk minden áldott nap elver, és ha odamegyünk hozzá, elrugdos magától. Enni a száraz kenyérhéjat kapjuk, ami már senkinek sem kell; még a kutyának is jobb sora van az asztal alatt: annak mégiscsak vetnek néha egy-egy zsírosabb falatot; uramisten, ha édesanyánk ezt látná! Húgocskám, inkább menjünk világgá. Egész álló nap csak mentek, mentek réten át, szántón át, hegyen-völgyön keresztül, és ha rázendített az eső, Húgocska azt mondta: - Még az ég is velünk sír. Estére nagy-nagy rengeteg erdőbe értek, s olyan fáradtak voltak a búbánattól, az éhségtől meg a hosszú úttól, hogy beültek egy fa üregébe, és elaludtak. Dőlt betűs rész forrása: https://www.antikvarium.hu/konyv/grimm-batyacska-es-hugocska-84074

Úgy gondolom, ehhez a személyes történetemhez nem hozhatok, csak személyes erdei képeket:

 batyacska_hugocska2.jpg

batyacska_hugocska3.jpg

batyacska_hugocska4.jpg

batyacska_hugocska5.jpg

Az első négy kép készítés helye: Komló Kövestető

 batyacska_hugocska6.jpg

batyacska_hugocska7.jpg

batyacska_hugocska8.jpg

Az utolsó három kép készítésének helye: Tatabánya Turul szobor környéki erdő

Szerző: MULTMENTO  2017.01.11. 06:56 komment

Címkék: könyv fa

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr6212088767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.01.11. 10:09:07

Rögtön előkaptam a saját Grimm-emet - de nekem ez a mese nincs meg/benne. Rá is ment egy jó óra, mire ezeket a drága, lapokra szakadttá olvasott mesekönyveimet újra átnézegettem. De jó, hogy írtál róluk... :-)

Holdgyöngy 2017.01.16. 16:35:20

Ma már alig vannak olyan fák, amelyek üregébe beülhetnének. Vagy a német erdők mások voltak? S akármiket mondanak ezekről a mesékről, nekem nagy élményeim voltak. Nekem is.

MULTMENTO 2017.01.16. 20:17:07

@Holdgyöngy: A városligetben van egy fa, amelyiknek az üregébe egy gyerek belefér. Az én gyerekkoromban a Mecsekben lehetett olyan öreg fákat találni, amelyek a mesében is vannak. Nyáron Marburgban, ahol a Grimm testvérek a meséket gyűjtötték a hegyen vannak olyan erdők, ahol ez a történet lejátszódhatott volna.
süti beállítások módosítása