Február utolsó napjára jótékonysági süteményakciót szerveztek a munkahelyemen. A recept nagyon egyszerű. Egy teadélutánra összehívják a dolgozókat. Akinek kedve van, az előtte nap süteményt készít. Aki adakozni akar az sütős kedvű kollégák által készített süteményért fizet. A becsületkasszában összegyűlt pénzt egy gyermekjóléti egyesületnek adjuk.

Aki rendszeresen olvassa a blogom tudhatja, hogy én a sütők táborát szaporítottam. Az alábbi recept szerint készítettem a süteményt.

jotekonysagi_suti1.jpgHozzávalók:

A tésztához

30 dkg liszt
20 dkg zabpehely
5 dkg nádcukor
1 citrom reszelt héja
30 dkg vaj
½ tasak sütőpor

 

A töltelékhez

szilvalekvár
aszalt szilva
szilvalekvár
mazsola
cukor
olvasztott vaj

A lisztet, zabpelyhet, a nádcukrot, citrom reszelt héját összekeverem. Beleteszem a kockára vágott vajat és tésztává morzsolgatom, majd meggyúrom.

Amíg a tészta pihen addig a tölteléknek valót a citrom facsart levével és az olvasztott vajjal összekeverem. Részletesebben nem is írnám le, mert a készítésről készített képeim jól bemutatják a folyamatot.

jotekonysagi_suti2.jpg

jotekonysagi_suti3.jpg

jotekonysagi_suti4.jpg

jotekonysagi_suti5.jpg

jotekonysagi_suti6.jpg

jotekonysagi_suti7.jpg

Az elkészült süteményeket hármasával celofánzacskókba csomagoltam. Egy hármas csomag ajánlott fogyasztói ára volt 300 Ft, azaz kb. 1 euró. Az asztalokra kikészített süteményeknek nevet kellett adni. Én nem tudtam eldönteni, hogy a három felmerült név közül melyik legyen.

Hárman egyért – név onnét jött, hogy 3 db kerül egy euróba.
Kakasdi zabpelyhes – nevet azért találtam ki, mert a dió Kakasdról származott.
Omlós diós félhold – nevet gondolom, már nem is kell magyaráznom.

jotekonysagi_suti8.jpg

A sütemény mellé tett lapon szavazásra tettem fel a névválasztást. A sütemény akció végén aztán meglepve tapasztaltam, hogy mindegyik név mellett három strigula volt. Ezen kívül egy negyedik javaslat is került a lapra: Csomagolt csoda.

Szerző: MULTMENTO  2017.03.11. 06:20 komment

Címkék: barkács papír recept

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr7312310563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.03.11. 10:29:51

:-) Tündéri történet.
Szerintem a "Csomagolt csoda" nagyon jó elnevezés !
Bár ha ez nem adódott volna én a "Hárman egyért"-et választottam volna.
És mindenek felett becsülendő, hogy a munkahelyed szervez ilyen akciókat. Nincs mindenhol.
süti beállítások módosítása