csonak_replika1.jpg

Amikor megláttam ezt a játékhajót a Miki Facebookján tudtam, hogy erről írni akarok. Miki a következőket írta róla: Utángyártott, hasonmás.13 cm hosszú,6 cm széles. Legvékonyabb tortagyertya fér bele, max.4 cm hosszban. Ezzel pár percig tud működni. A szabadalmat más országokban lényegesen hamarabb levédették. Nagyon jópofa hangja van. Úgy a legegyszerűbb a tartályt vízzel feltölteni, hogy szívószállal vizet fújsz be az egyik csövön, amíg a másikon ki nem jön.

csonak_replika2.jpg

Ehhez hasonlót a Bakócai Nagyapámnál töltött nyaralásaimon is használtunk. A nyarakon a patak kiszélesedő és gáttal felduzzasztott részein játszottunk mindenféle hajócskákkal. Én fából faragtam egyszerű kis csónakot. Egyszerű volt a hajtása, mert a farának két oldalára szögeltem léceket, és közötte kifeszítve egy befőttes gumi volt, ami közé egy kis falapot tettem. A falapocskát a gumi között többször körbeforgattam, amivel a meghajtó lapátot felhúztam. Ezután vízre engedve ment is a hajóm. Hangja nem nagy volt. Nem úgy az unokatesóm, Jani gyertyás meghajtású hajójának. Azóta sem tudom annak a hangját elfelejteni. Pont olyan a hangja, mint Miki barátom replika hajójának. 

Aztán a Face-en még más is hozzászólt. Az alábbi kommenten jót derültem:  Jéééé! Nekem volt, ilyenem, az Erzsébeti búcsúba vettem, a téglási-tóba veszett, szegényt késő összel engedtem vizre, valamiért leállt a pöfögője, aztán a szél átvitte a tó másik felére, soha nem találtam meg, Mire körbe értem eltünt, azóta tengeralatt járóként működik, de mivel a tavat betemették, így földalattjáróvá lépett elő!  

Replika ugyan, de mégis alkalmas arra, hogy felidézzük gyerekkoraink nyarait, és utánaolvashatunk működési elvének. Aztán…

csonak_replika3.jpg

csonak_replika4.jpg

csonak_replika5.jpg

csonak_replika6.jpg

Már csak egy évtized, és nyugdíjas koromban ilyen csónakkal fogok játszani a Karasicán. 

Szerző: MULTMENTO  2017.08.30. 06:45 komment

Címkék: játék fém Szünidei Matiné

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr7412777458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása