felelj_ha_tudsz1.jpg

Itt van az ősz. Megkezdődik a tanév. A szünidőt, ha jól használtuk ki, akkor könnyű lesz a következő tanév. Főleg akkor, ha a „Felelj, ha tudsz!” Társasjátékkal töltöttük a szünidőnk nagy részét.

felelj_ha_tudsz2.jpg 

'80-as évek eleje, de ez csak tipp. Egész színvonalas társasjáték. A mellékelt 8 kérdés-felelet lap kétoldalas, így 400 kérdés van rajta.

felelj_ha_tudsz3.jpg

felelj_ha_tudsz4.jpg

Művészet, tudomány stb. A fotókról lemaradt, van az úttörőmozgalomról is oldal. A megfelelő érintkezőket zárva a lámpa világít. Mindig csak azon a helyen, így ha valaki megjegyezte, hogy melyik-melyik hol van, akkor biztos lehetett a válaszban. Ki lehet találni bármilyen kérdéseket, válaszokkal együtt, ha valaki kartonpapírra megrajzolja jó méretben, kilyukasztja a megfelelő helyen.

dsci4330.JPG

dsci4331.JPG

Persze figyelni kell, hogy a válaszok hová kerülnek. Láttam még nyomtatott áramkörös változatot is, gondolom az a fiatalabb. Egy piac eldugott zugában volt, a már szinte eladhatatlan kategóriában. A neten sok ezreket kérnek érte. Találtam benne egy 1981-es Perion laposelemet, ami nem folyt ki és az eredeti 4.5V-ból 1.7V megmaradt! Izzó kellett bele és pár forrasztás. Most olyan, mint újkorában.

felelj_ha_tudsz5.jpg

felelj_ha_tudsz6.jpg

Szerző: MULTMENTO  2017.09.06. 06:54 komment

Címkék: játék papír régiségpiac Szünidei Matiné

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr1012795764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.09.06. 16:58:41

Szenzációs !!! Nem hogy nem láttam, de még nem is hallottam erről a játékról, pedig úgy saccolom, kortársam lehet. És milyen csoda, hogy máig megmaradt. A mai " kínai ócóságokból" - legjobb esetben szemét lesz - gyanítom, már nem nagyon divat a gyerekjátékok gyűjtése, őrizgetése.

MULTMENTO 2017.09.09. 19:24:33

@aranyosfodorka: A 80-as években adhatták ki elsőként, mert nekem sem volt. A húgom már kapott felső tagozatban egy ilyet ajándékba. Én is úgy érzem, hogy sok a gagyi, holott a KERMI intézetei elvileg dolgoznak.

mickey7 · www.dunaninnendunantul.blogspot.hu 2017.10.31. 22:44:06

Nagyon élvezem ezt a retró játék sorozatot. A legtöbbre emlékszem még a gyerekkoromból, de csak egy-egy volt nekem ezekből. Ilyen Felelj ha tudsz például volt pontosan ilyen Perion energiaforrással :) Egészen hihetetlen, hogy ennyi idő után is maradt benne töltés!

MULTMENTO 2017.11.02. 09:00:59

@mickey7: Én is meglepődtem, mert emlékeszem arra, hogy a régi elemek külső fém tokja milyen gyorsan korrodálásnak indult. Ez biztosan valami száraz helyen állhatott több évtizedig.
süti beállítások módosítása