almassy_zsolnay1.jpg

Már sok Budapesti Zsolnay épületkerámiás házat sikerült bemutatnom. Aztán a lelkesedésem abbamaradt, de a kerámiás épületekből még nagyon sok vár arra, hogy felfedezzem. Nemrég vettem észre, hogy az Almássy 7-is egy ilyen épület. Sokat jártam én az Almássy téren, mert a művelődési központ közel volt a munkahelyemhez. Ráadásul annak idején, nagyobb rendezvényekhez gyakran béreltünk helyiséget a korszerű, és jól felszerelt művelődési központban. Most már a művelődési központ is bezárt. A bérház, és díszítéseit szerencsére még le tudtam fényképezni. A Zsolnay épületkerámiás könyvemben azt találtam róla, hogy tervezője ismeretlen, épült 1988-ban. A Zsolnay gyár második fazonkönyvében a 705-ös díszek láthatóak a historizáló neoreneszánsz bérpalotán.  

almassy_zsolnay2.jpg

almassy_zsolnay3.jpg

almassy_zsolnay4.jpg

almassy_zsolnay5.jpg

almassy_zsolnay6.jpg

Szerző: MULTMENTO  2017.12.09. 07:01 Szólj hozzá!

Címkék: zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr2713411265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása