Az Andrássy úton a Bajza utcai Földalatti megállójában tapasztaltam az alábbi restaurálásnak nem nevezhető helyreállítást. Bizony itt nemrég egy baleset történt, melynek kapcsán a megállóhoz vezető lépcső védőkerítése is megsérült. A karbantartásért felelős urak az a karbantartási szabályzat rendje és módja szerint kiküldték a legjobb embereiket, hogy hozzák helyre a lejárót. Gondolom sokat gondolkodhattak a mesterek, mert a szokásosnál sokkal nagyobb munkát végeztek el. Valójában csak egy oszlop tört ki, és azt kellett volna pótolni, hogy függőlegesen álljon. Ezzel szemben a munkások – gondolom én – arra gondolhattak, hogy az Andrássy út mégis csak a világörökség része, nem lehet csak úgy javítgatni, jobb megoldás született. Lebontották a védőkerítés felét és a műemléki környezethez „illő” korlátot építettek a lebontott korlát helyére. Nem tudom a művezetőjük látta-e, és vajon az ő jóváhagyásával készült a nagy mű?!

A környezet pedig, ahova készült, nem mindennapi, nem messze a megállótól van Feszty Árpád egykori háza, melyben egy ideig Jókai Mór is élt. Ezen a környéken szeretett sétálni hajdanán Jókai, talán ő még látta azt is amikor a földalatti kijáratát elkészítették. A kijárat korlátját nem bízták akárkikre, Hirsch és Frank rt.  készítette az eredetieket, mint ahogy az a képen látszik.
Hirsch és Frank Budapest-Salgótarjáni gépgyár és vasöntő r.t.
A salgótarjáni telepet 1894-ben alapította Keszler, Böhm és Bauer. Ezektől 1899-ben megvette Hirsch és Frank, kik részvénytársasággá alakították át. Gyárt különféle gépeket és vasöntvényeket. A gyár területe kb. 7500 négyszögöl s 8 épületből áll. A hajtóerőt 140 HP gőzgép szolgáltatja. Munkások száma 460 s ezek közül 30 nő. Az évi termelési képesség 380 vagon árú.
 

Ilyen múlt után történt, hogy a XXI. században két mesterember gondolt egyet és a legalább száz éves  kerítés helyére rittyentettek egy igazit. Gondolom többen irigykednek, mert milyen jó lenne egy ilyen szögvas kerítés a vidéki ház verandájára. Azért reménykedem, hogy az egyik rendezvényen valakik talán kidöntik és legközelebb már az eredetit utánzó korlátot kap ez az állomás.  

Szerző: MULTMENTO  2010.07.27. 08:11 5 komment

Címkék: épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr312179131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sudi4 · http://sudi.blog.hu/ 2010.07.27. 15:37:23

Na most éppen nem tudom eldönteni, hogy sírjak-é vagy nevessek, mert ez minden viccet felülmúl!Közzé kéne más fórumon is tenni, hátha valaki abban a helyzetben van, hogy van ráhatása, hogy ne maradjon így!

kirbekurba 2010.07.29. 07:19:16

Nem volt pénz olyan korlátra... :)

MULTMENTO 2010.07.29. 09:19:24

@kirbekurba: Itt nemcsak a pénz a probléma, ha már hozzátoldanak legalább az arányokat ne rontsák el. Például a szögvas korlát magasabb, mint az eredeti, és a vízszintes osztás aránya is más. :(

MULTMENTO 2011.07.20. 21:48:01

@városjáró: Éppen ma láttam én is, hogy készen van. Egy fokkal jobb, mint az egy éven át csodált zártszelvényes megoldás.