Munkába menet, és munkából jövet szeretem változtatni az útvonalaim, mert így még több, szebb és érdekesebb házat, kapualjat, találok. Amennyiben kedvem úgy hozza – és a fényviszonyokat is jónak tartom -, még fényképeket is készítek. A Benczúr utca 29, az egyik kedvenc kapualjam.

kerekvetos_haz1.jpg

kerekvetos_haz2.jpg

Ezen a házon még megvannak a Tardosi vörös mészkőből faragott kerékvetők, és a kapuján a kedvenc virágos ajtómotívumom van.

kerekvetos_haz3.jpg

kerekvetos_haz4.jpg

Erről a virágos motívumról, azt hittem, hogy ilyen virág nincs is, amiről ezt mintázták. Aztán egyszer Franciaországban az egyik öreg ajtón egy szárított virágot láttam, amely úgy nézett ki, mint a kedvenc faragott virágmotívumom. Azt hittem, ilyen virág csak Franciaországban terem, és ez a virágmotívum onnét jött Budapestre.

kerekvetos_haz5.jpg

kerekvetos_haz6.jpg

kerekvetos_haz7.jpg

Aztán utánanéztem, és kiderült, hogy ez a virág Magyarországon is őshonos, és nem más, mint a Szártalan Bábakalács.

kerekvetos_haz8.jpg

Szerző: MULTMENTO  2015.08.15. 07:13 7 komment

Címkék: virág épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr927674638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mammka2 2015.08.15. 11:47:23

Nem tudtam ennek a kőnek a pontos nevét,hogy kerékvető. Mindig tanul az ember.:)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.08.15. 15:21:43

Tényleg szép az a faragás és valóban hasonlít a bábakalácsra...drága szép Szlovéniám hegyeiben rengeteg van ! Itt a Mecsekben én még nem láttam. Jó időjárásjelző, ha nedves, esős idő jön, a virág becsukódik.

MULTMENTO 2015.08.15. 18:24:39

@mammka2: Nem csodálom, hogy elfelejtődött a kerékvető neve, hisz a lovaskocsis időkben volt csak jelentősége.

MULTMENTO 2015.08.15. 18:28:15

@aranyosfodorka: A Mecsekben én sem láttam soha. A Börzsönyben barátaim sok bábakalácsos helyet ismernek. Nálunk védett, gondolom azért is, mert ez a legészakibb előfordulási helye.

Holdgyöngy 2016.01.21. 18:43:29

Zalában is találtam bábakalácsot. A múltkor Kőszegen fotóztam ilyen kerékvetőket, most megtudtam mit is fotóztam. Látod, mindig tanul az ember.

MULTMENTO 2016.01.22. 10:01:40

@Holdgyöngy: Olvastalak és néztem a Kőszegi fotóidat a blogodon. Még kerékvetős képem lesz majd, mert folyamatosan fotózok ilyeneket.

Holdgyöngy 2016.01.22. 12:16:14

Én meg most felfedeztem.
süti beállítások módosítása