Alcím: Szeretnivaló szerelnivaló

Dédnagyapám hálószobájában egy hatalmas ébresztőóra állt az ágy melletti éjjeliszekrényen. Gyerekfejjel akkor nálam az a hatalmas ébresztőóra volt a csúcs. Az otthoni kis MOM és SLAVA óráinkat akkoriban nem szerettem, mert újak voltak, és a tapasztalat szerint a minőségük sem volt békebeli. Volt egy rossz MOM gyártmányú kis óránk, mely mióta ismertem nem működött. A rossz órát megkaptam játszani. LEGO helyett a rossz órát fogaskerekekre szedtem, majd azokat ismét összeraktam. Volt amikor az összerakás után még ketyegett is az óra. Ilyenkor boldog voltam, mert úgy gondoltam megjavítottam az órát. Jó játék volt ez, szétszedni-összerakni …. Talán emiatt szeretek a mai napig felújítani, javítani, restaurálni.

Szilveszterkor pont ezt meséltem barátaimnak, hogy mennyire szerettem órát szétszedni és összerakni. Aztán tegnap képzeljétek mi történt!
Barátaimat látogattam meg, és barátaim egy ősrégi nem működő órát ajándékoztak nekem. Mondták jó lesz az szerelgetni. Én otthon az órát szétszedtem, alaposan megnéztem, aztán megint összeraktam. Az óra hiánytalan, mindene megvan, valójában még jár is, csörög is. Van némi esztétikai hibája, mert szegény kopott, hisz sokat használták, felhúzója körül alaposan kikopott a fém ház. Ugyanakkor pont olyan, mint amilyen a dédnagyapám órája volt. Nagyon szép kis óra lesz ebből, ha órás barátom kitisztítja, a hiányzó alkatrészeket pótolja. Ráadásként ez az óra nem is akármilyen darab. A gyártóját nem sikerült kideríteni, de majd órás barátom a csapágylemezek alapján biztos megmondja. Az biztos, hogy nem hazai gyártmány, hisz a számlapon a foreign-külföldi felirat szerepel. Biztos vagyok benne, hogy ez a két világháború között készült, így mindenképpen a felújítás vár rá. Aztán, ha úgy adódik találok én még játszani való rossz órát is. Ez pedig kell, hogy működjön. Eddig még nem találtam olyan órám, mint a dédnagyapám ébresztőórája volt, most végre van egy igazán stílusos darab.  
Kép: Vajon mi van a képen ?
Szerző: MULTMENTO  2011.03.10. 11:57 7 komment · 1 trackback

Címkék: óra fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr472727508

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: demos.gamer-templates.de 2018.12.15. 14:06:04

Azeroth életre kel - Kritizátor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.03.11. 06:49:19

A témához most csak annyit, hogy : kívánom,sikerüljön a felújítása,ill. működőképessé tétele! Nem tudom, (ha működne) majd hol kívánod tartani ? - azt tudom, hogy engem, fenyőfából készült (?) éjjeli szekrény-félén, - vagy min - az ágy mellett, még az elemes-ébresztő- óra "hangja" (kattogása?) is zavar ! Igaz,- csak vasárnaptól-hétfőig - mert,ha "volt barátnőm" hétfőn távozik,- akkor a megérkezéséig az órát kirakom a "hálószobából!" -
Na, erre szoktam mondani (?) - "ne öregedjetek meg!- soha!" :-)

MULTMENTO 2011.03.11. 07:30:29

@@X: Jó kérdés? - még nem tudom, hogy hol fogom tartani, ha meggyógyul az óra. Én is tapsztaltam, hogy a hálószobában az egyetlen falióra nem zavarja a feleségem, és amikor a porcelán órát (multmento.blog.hu/2010/01/21/egy_magyar_reklamora_ujjaszuletese)a komódra tettem és ketyegett, az zavarta a párom. Az óra maradt, csak újabban nem jár csak díszít. Máskülönben az elemes óráknak sokszor nagyobb a hangja, mint a mechanikus óráknak, ez tapszatlat. Az öregedésről való szokásos mondásod tetszik. Igyekszem megfogadni, de mégis őszülök. Szerinted, hogy lehet elkerülni az öregedést ? :-)

2011.03.11. 09:10:09

@MULTMENTO: Öregedés.Épp tegnap beszélgettünk erről a témáról kisebbik fiammal.Már kifele áll a szekere rtúdja az egyetemről, és nemsokára vége a nagy bulizós egyetemista éveknek. Öregszem.Mondta szomorúan. És megkérdezte: Anya!Milyen az öregedés? Az évek múlása? Erre ezt feleltem: A test öregszik feltartóztathatatlanul. De a lélek, a lélek mindig fiatal marad.Most is ugyanazok az érzések kerítenek hatalmába mint amikor 20 éves voltam. Persze az élettapasztalat bölccsé teszi az embert, de a lélek és az érzések ugyanazok, a lélek nem öregszik!

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.03.11. 17:35:11

sudi4: maximálisan egyetértek Veled !
A lélek (nagyon remélem) mindig fiatal marad.
Ha becsukom a szemem és magamba nézek, nem 65-nek, hanem 25-nek érzem magam.
Nem tudom, nem hiszem, hogy ez igazából baj lenne, már ha persze az ember képes a szemkinyitás után tudomásul venni, hogy ...képességeit tekintve....sajnos azért mégse 25. :-)

2011.03.12. 09:58:23

@aranyosfodorka: Óh a testünk, a matéria azért mindig figyelmeztet minket a korlátainkra, amit a múló idő okoz, okozott.De nézetem szerint minden lényeges dolog a lélekben lakozik.

@X 2011.03.13. 06:26:43

@sudi4:
csak egy tipp :
(akit érdekelne és teheti)
Van Oravecz Imrének egy könyve Kedves John (Levelek Kaliforniába)(1995)
abban van "szó" az öregedésről.
Lehet, átküldöm @Múltmentőnek.

MULTMENTO 2011.03.13. 14:38:05

@@X: Köszönöm, még nem nem olvastam Oravecz Imre könyvét. A multmento(kukac)indamail.hu címre írhatsz.
süti beállítások módosítása