„Régi családi darab. Emlékeim szerint már az 1960-as évek közepén is ilyen viharvert volt. Fából készült,az ára 11ft. A sakktudásom azóta sem lett jobb,a lépéseket ismerem. Még a számítógépkorszak előtt vettem egy sakkgépet. A legkisebb fokozaton 10-ből 9-szer vert meg és volt egy döntetlenem. Gyorsan eladtam,mielőtt a falhoz vágtam volna.:-)” – Kaptam a képet a leírást erről a sakk készletről. Tizenegy forint volt, amikor még ezen az áron három kilógramm kenyeret lehetett vásárolni. Az akkori árak még 20 évig változatlanok maradtak. Egy egyszerű sakk, mely akkoriban nagyon sok családban megvolt. A mi családunknak nem volt egészen 10 éves koromig, amikor megkaptam első sakkomat. Hasonló méretű bulgáriai készlet volt az én készletem is. Majd egyszer bemutatom azt is, hisz sok győztes sakkpartit játszottam vele. Később miután a rokonságot legyőztem, az idősebb unokatestvérem megvert az első partiban. Nem véletlenül, hisz ő rendszeres sakkújság olvasó volt, és járási sakkversenyt is nyert.

Szerző: MULTMENTO  2012.02.10. 20:39 3 komment

Címkék: játék fa kgst

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr164091219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.02.11. 11:12:01

Most aztán elkezdhetek gondolkodni, hogy a mi régi sakk-készletünk hová, mikor tűnhetett el ? Annak viaszos-vászon-szerű volt a "táblája" a figurák pedig kicsit díszesebben voltak faragva.
Mi sokat játszottunk csak a parasztok és a király használatával olyan játékot - nem tudom mi a neve - hogy a tábla egyik sarkából kiindulva az ellentétes sarokba kellett vinni (különböző lépés-szabályok szerint) a figurákat. Aki előbb ért be az ellenfél területére, az lett a győztes.
Sakkozni nem szoktam ( egyedül nem lehet), de mahjongozni nagyon szeretek ma is.

MULTMENTO 2012.02.12. 17:36:42

@aranyosfodorka: Ilyen az élet, én meg azon gondolkodom, hogy mikor fogok veéős pirítóst enni, mint Te :-)Mi is játszottunk a sakkal többféle képpen, egyszer talán megint fel kellene eleveníteni az ismereteimet. A sakkozás nem olyan, mint a kerékpározás, ezt sajnos el lehet felejteni.

futótűz 2012.02.12. 22:12:55

Természetesen nekem is gyermekkorom sakk-készlete jutott eszembe,- gondolom legalább 65 évesnek kell lennie. A 9 évvel ezelőtti költözködésünk idején volt utoljára a kezemben és csak áll (és vár?) valamire...a garázsban, a sok egyéb gyerekjáték között.
(Kis pontosítás - hozzászólónak - sakkozni egyedül is lehet.) (számítógépen)
Nem tudom, ki ismerte a történetet :
anno, tesztelték a sakk programokat,- az egyik gépet úgy "bolondította" meg a sakkozó, hogy - folyamatosan - (kezdő lépésként) - majd utána - kilépett a lovával, majd vissza ![ A gép egy idő után ?- nem bírta értelmezni ezt a variációt.] - Persze, ezt kipróbáltam én is !- de akkor már semmi gondot nem okozott a programnak, hogy megverjen ! :-):-)
süti beállítások módosítása