A városligeti „Vajdahunyad vára” a turisták körében nagyon népszerű budapesti helyszín. Nagyon sokszor mentem már át az udvarán, és alig tudtam átmenni a sok fényképező és fényképezkedő turista között. Kerestem a Zsolnay kerámia díszeket, hisz a Zsolnay Teréz visszaemlékezéseiben úgy ír róla, hogy több vagonnyi kerámiát küldtek az építkezéshez. Úgy emlékszem, hogy a múzeum —mezőgazdasági van benne éppen — belső tereiben sok Zsolnay kerámia látható, de az udvaron kívülről nem nagyon lehet felismerni a pécsi kerámiákat.

Egyszer a Műjégpálya felől mentem. A műjégpálya új parti épületének teteje, mely földbe süllyesztett kiváló megfigyelő helynek ígérkezett. Szerencsére itt turisták sem zavartak. Aztán megláttam két kis tornyot, melyeken még egy kis Zsolnay tetőcserép maradék árválkodik. Az előző századfordulón még biztosan sokkal több színes cserép dekorálta az épületet. Mostanra ennyi maradt, azért ezt is meg kell becsülni.
Amikor az épületet a Dózsa György út felőli végén közelítettem meg örömmel tapasztaltam, hogy ezen a felén kevés a turista, így gyönyörködhettem az épületben, no meg Lugosi Béla mellszobrán.  Én nem idevalónak tartom ezt a mellszobrot, de úgy néz ki, a rajongók már felfedezték, és látogatják.

Szerző: MULTMENTO  2012.08.06. 08:01 5 komment

Címkék: emléktábla zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr364697748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.08.06. 08:20:46

Az első fotód csodálatos ! Képeslapként lehetne árulni !!!

kisbela 2012.08.06. 11:18:05

Sok éve készült ott egy olasz reklám.Terpeszben álló hatalmas medve lábai közt elgurul egy tekercs wc.papír.
Le kellett venni a talpait rögzítő lemezt,hogy ne dőljön el,a nyakánál kikötöttük.
Úgy nézett ki,mint egy öngyilkos medve.

MULTMENTO 2012.08.07. 08:55:29

@aranyosfodorka: Nagyon szeretem a vízparton levő épületeket, amikor a tükörképük látszik. A helyszíni látvány még szebb, mint a fotón. Több ilyet fotóztam, majd jönnek hasonlóak más épületekkel is.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.09.30. 18:33:31

Nagyon jó fotók!
Van nekem is "tükörkép" fotóm az egyik hajómról, majd belinkelem...

MULTMENTO 2012.09.30. 20:18:29

@Seafalcon: Köszönöm, bár valószínűleg megtalálom, ha a Te blogodon van. Apránként olvasom, ha időm engedi.
süti beállítások módosítása