Látogatás Dédnagyanyám szüleinek házában

Annak aki már unja, megígérhetem, ez lesz most az utolsó káni poszt.  Pontosabban ebben az évben már nem tervezek újabbat írni. Ugyanakkor már tervezem, hogy a jövő évben is megyek Kánba. Fényképezni fogok, és írás is fog biztosan születni. A mostani fotósorozat egyetlen házról készült. Nem akármelyik, hanem éppen a dédnagymamám szülőháza, azaz Korb ház. Nem az egyetlen Korb ház a faluban, de szerencsénkre épp ennek a háznak a  tulajdonosával találkoztunk össze a faluban. A Korb házat most a tulajdonos vendégháznak használja, éppen akkor hagyták el a házat a lakók. A tulajdonost megkértük, hogy megnézhessük.  A tulajdonos örömmel beleegyezett, egy kicsit mentegetőzött a vendégek hátrahagyott rendetlensége miatt.  Nagynéném -   aki Korb unoka – boldog volt, hogy viszontláthatja nagyapja házát. Belépve rögtön el kezdte mondani, hogy melyik fal nem ott volt, illetve mi nem és mi volt ott egykor. Nem volt padló a lakószobákban, hanem földpadló volt mindenütt. Búbos kemence sem volt, helyén akkor ágy volt. Nagynéném még arra is emlékezett, hogy Nagyapja hol volt felravatalozva a tiszta szobában. Jöttek elő az emlékek, kattintottam a fényképezőgépem. Tudom, hogy egészen máshogy van berendezve most, mint régen volt. Ugyanakkor örültem, hogy mostani tulajdonosai nagyon sok sváb néprajzi tárgyat bútort gyűjtöttek össze, és dekorálták vele a házat. Volt egy olyan érzésem a házban, mintha egy tájházban járnék, de a vetetlen ágyak bizonyítják, hogy használják ezt a házat. 

korb_haus1.jpgkorb_haus2.jpgkorb_haus3.jpgkorb_haus4.jpgkorb_haus5.jpgkorb_haus6.jpgkorb_haus7.jpgkorb_haus8.jpgkorb_haus9.jpgkorb_haus10.jpgkorb_haus11.jpgkorb_haus12.jpg

Szerző: MULTMENTO  2012.11.01. 06:43 2 komment

Címkék: épület bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr214875190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.11.01. 09:29:35

Nagy öröm lehet az ilyen, - bejutni egy házba, amihez gyerekkori emlék fűz...Olyan sokszor elgondolkodom, jó lenne-e nekem, ha bekéretőznék a szülőházamba ? Nagyon átalakították, de valószínű én se azt látnám, ami most a valóságban ott van, hanem azt, ami az emlékeimben él.
Ifjabb koromban egyszer Édesapámmal jártam végig pár házat, ahol született, ill. élt. Bekéretőztünk a lakásokba. Nekem kellemetlen volt, de Édesapám egész kivirult a (nem) látott emlékektől.

MULTMENTO 2012.11.01. 10:41:07

@aranyosfodorka: Nálam is vegyesek az érzelmek. Abba a házba, ahol felnőttem, nem szívesen látogatnék el. Egyszer megkeresett a mostani tulajdonosa az Intreneten. Felajánlotta, hogy látogassuk meg, de mindig halasztottam. Nem vagyok biztos, hogy egyszer is megteszem. Ha szülővárosomban járok mindig elmegyek a ház előtt. Ebben a házban a feleségem bíztatott, hogy menjünk már minél előbb ki, és gyorsan hagyjuk el. Pedig ő először járt a házban.
süti beállítások módosítása