Ismerőseim többsége szerint csak egy „fatákolmány” az én kedvenc vidámparki építményem, a hullámvasút. Az biztos, hogy sokan félnek felülni rá, mert kinézetre elég siralmas állapotúnak látszik. Szerencsére a vidámparki játékok többségével ellentétben a hullámvasút marad, mert műemlékileg védett építmény. Én minden munkanap elmegyek mellette és csodálom ezt az építőmérnöki teljesítményt, amivel megtervezték és felépítették. Fennállása alatt biztonságosan szállította, és ijesztgette az utasait, én meg néha előveszem a fényképezőgépem, és kattintok néhányat, hogy legyen egy kis emlék gyerekkorunk legrémisztőbb vidámparki játékáról, melyre annak idején még felülni se mertem.
A hullámvasútról: „Ez a játék Európa leghosszabb favázas szerkezete, a 980 méter hosszú pályán és 9 hullámon átrobogó utasok - maximum 28 fő - öt percig élvezik, vagy izgulják végig az utat. A szerkezet legmagasabb pontja 17 méter magasan van, a játék maximális sebessége 40 kilométer/óra.
A hullámvasutat 1922-ben készítették Dragon Ervin tervei alapján, végleges formáját 1926-ban nyerte el. Megépítésétől kezdve az egyik legnépszerűbb játék. "A legnagyobb attrakcióhoz, a hullámvasúthoz csak testi épség megrongálásával lehetett közeledni" - olvasható a Budapesti Vidám Park története című könyvben lévő 1935-ös Pesti Futár cikk részlete. ..
Egyébként ez az egyetlen természetes színű játék a parkban, mert a nyersfát biztonsági okokból sosem festik színesre, hiszen minden repedés veszélyt jelez, amit azonnal javítani, cserélni kell - árulta el a Vidám Park munkatársa.” Forrás: http://hvg.hu/itthon/20060714hvas