Már hónapokkal ezelőtt kaptam ajándékba a most következő képeslapot. 1952-ben küldték a Budapestről a 48-as számú vasasi népboltba. A Margit hidat előtte négy évvel építették újjá, azaz pont 1948-ban. Ezt az akkor újjáépített Margit híd képeslapját küldte Baby a Népbolt dolgozóinak. (Ajánlat a hídról: http://mtva.hu/en/sajto-es-fotoarchivum/5413-65-eve-adtak-at-az-ujjaepitett-margit-hidat )

utanajartam1.JPG

utanajartam2.JPG

Én kíváncsi voltam arra, hogy vajon most hogy néz ki abból a nézőpontból a Margit híd. Az egyik szeptemberi hétvégén aztán fogtam a fényképezőgépem és elindultam, hogy utánajárjak, honnét készült a kép, és vajon most hogyan is néz ki a Margit híd budai hídfője.

utanajartam3.JPG

A Budai hídfő melletti felhajtónál fényképezve, a hidat hasonlóan láttam, mint a képeslapon, de a pesti oldal házainak teteje nem látszott és az első világháborús emlékmű sem látszott.

 utanajartam4.JPG

Ha az emlékmű mögé mentem, akkor meg azon kívül nem láttam sokat.

 utanajartam5.JPG

Az emlékmű mögötti járda már jó nézőpontot adott, csak egy kicsit alacsonyan voltam. Ha sikerült volna bekéretőznöm a mögöttem levő ház második, vagy harmadik emeleti lakásába, talán még el tudtam volna készíteni az 52-es kép 2015-ös változatát.

utanajartam6.JPG

utanajartam7.JPG

Jobb dolgom nem lévén fogtam magam és a híd alá mentem.

utanajartam8.JPG

utanajartam9.JPG

utanajartam10.JPG

utanajartam11.JPG

utanajartam12.JPG

Itt van most a Szentendrei HÉV és a körúti villamos átszálló helye.  Ezt a csomópontot néhány évvel ezelőtt átépítették, és a BKK csomópont metrócsempéket kapott. Ezek ugyanolyan alakú csempék, mint a Földalatti vonalán levő Zsolnay metrócsempék. Van azért különbség, mert itt a fehér csempéket zöld csempékkel szegélyezték. Biztosan nem a Zsolnay gyárban készültek. Nem is oly régen, hisz amikor a Zsolnay gyárban metrócsempék készültek ipari kamerát nem festettek csempére.

utanajartam13.JPG

Szerző: MULTMENTO  2015.10.14. 06:43 2 komment

Címkék: papír fém emléktábla zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr217885358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.10.14. 17:16:29

De jó kis játék - megkeresni egy régi helyszínt, s megpróbálni összehozni a két képet !! majdnem sikerült is...
Az aluljáró mennyezetén mi az a sok "mocsok"-folt ?? Penész ?

MULTMENTO 2015.10.14. 18:17:45

@aranyosfodorka: Erre én is gondoltam, hogy megírom a plafonfoltok eredetét. Azok ott pókhálók, melyeken a levegőben levő kosz lerakódott. Tényleg nem esztétikus. Nem értem, hogy miért nem takarítják le, mert aluljáró takarítókból 8-at számoltam. Sokat kellett várnom, hogy ne kerüljön a képre takarító.
süti beállítások módosítása