Már hónapokkal ezelőtt kaptam ajándékba a most következő képeslapot. 1952-ben küldték a Budapestről a 48-as számú vasasi népboltba. A Margit hidat előtte négy évvel építették újjá, azaz pont 1948-ban. Ezt az akkor újjáépített Margit híd képeslapját küldte Baby a Népbolt dolgozóinak. (Ajánlat a hídról: http://mtva.hu/en/sajto-es-fotoarchivum/5413-65-eve-adtak-at-az-ujjaepitett-margit-hidat )
Én kíváncsi voltam arra, hogy vajon most hogy néz ki abból a nézőpontból a Margit híd. Az egyik szeptemberi hétvégén aztán fogtam a fényképezőgépem és elindultam, hogy utánajárjak, honnét készült a kép, és vajon most hogyan is néz ki a Margit híd budai hídfője.
A Budai hídfő melletti felhajtónál fényképezve, a hidat hasonlóan láttam, mint a képeslapon, de a pesti oldal házainak teteje nem látszott és az első világháborús emlékmű sem látszott.
Ha az emlékmű mögé mentem, akkor meg azon kívül nem láttam sokat.
Az emlékmű mögötti járda már jó nézőpontot adott, csak egy kicsit alacsonyan voltam. Ha sikerült volna bekéretőznöm a mögöttem levő ház második, vagy harmadik emeleti lakásába, talán még el tudtam volna készíteni az 52-es kép 2015-ös változatát.
Jobb dolgom nem lévén fogtam magam és a híd alá mentem.
Itt van most a Szentendrei HÉV és a körúti villamos átszálló helye. Ezt a csomópontot néhány évvel ezelőtt átépítették, és a BKK csomópont metrócsempéket kapott. Ezek ugyanolyan alakú csempék, mint a Földalatti vonalán levő Zsolnay metrócsempék. Van azért különbség, mert itt a fehér csempéket zöld csempékkel szegélyezték. Biztosan nem a Zsolnay gyárban készültek. Nem is oly régen, hisz amikor a Zsolnay gyárban metrócsempék készültek ipari kamerát nem festettek csempére.