Hazafelé gyakran megyek úgy, hogy kedvenc használtcikk kereskedéseimet útba ejtem. Múlt héten is ezt tettem és betértem az Ó utcai használtcikk kereskedésbe. A sok retró cucc között akadtam egy kis borotválkozó tükörre. Nem egy mai darab, az eladó szerint egy hajdani  nagypapa hozta Nemesbikkről. Finoman megmunkált darab, minden porcikája. MEBERER’S Patent felirat a hátoldalon díszes fémlemezkén.  Vajon mit szabadalmaztatottak Mebererék? Talán a tükör foncsorját, esetleg a teleszkópos kitámasztó kart, vagy az egykori tapadókorongot a talpon, mely már csak nyomokban van meg.  Itthon a neten lázas kutatómunkába kezdtem, de az Internet úgy néz ki nem tárolja sehol Mebererék szabadalmát. Talán egy levéltár mélyén még megvan a tükör szabadalmi leírása. Gondolom Meberer úr nem gazdagodhatott meg szabadalmaztatott tükrén, mert akkor azért nyoma lenne a interneten is. Mindenesetre ez a kis tükör nagyon megtetszett. Volt rajta restaurálni való, de pont emiatt vettem meg, mert ebben a téliesre váltó őszben a legjobb most a lakásban apróbb tárgyak felújításával foglalkozni. Ezen felül amúgy is kellett a piperedobozba, ilyen hordozható kis tükre, még nincs is a feleségemnek. Egy ilyen boltot, ahol az eladóval beszélgetni is lehet nem lehet csak úgy otthagyni egyetlen tükörrel. Én is válogattam még és egy közel száz éves elefántcsont betétes réz karkötő is  horogra akadt. A karkötőt nagyítóval is megvizsgáltam és nagyon tetszett aranyos kis vésett díszítése. Ráadásul a karkötő és a borotválkozó tükör ugyanannak a családnak a hagyatékából került a boltba, így talán előző életükben is egy fedél alatt szolgáltak. Ez most sem lesz másképp. A hétvégén előkerültek a restaurálás kellékei aztán mindkét tárgyat alapos tisztításnak vetettem alá, azaz denaturált szesszel leszedtem az évszázad koszát. Tisztítás után a tükröt darabokba szedtem és a fém részeket sidol-al tisztítottam, persze éppen csak annyira, hogy az antik jellege megmaradjon. A tükör talpának tapadókorongját egy mai darabbal pótoltam, de pont a helyére illeszkedik, így szerencsés esetben még tapad is.  Röviden újabb két kis értéktelen kacattal gazdagodtunk. No de mit lehet ilyenkor tenni, hisz olyan szépek?!

 

 

 

Szerző: MULTMENTO  2010.10.24. 18:41 1 komment

Címkék: fa üveg fém bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr312395659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koós Miklós · http://koos.hu 2010.10.29. 09:04:08

szia,
szeretném felvenni veled a kapcsolatot
Koós Miklós építész www.koos.hu
süti beállítások módosítása