Pénteken szabadságra mentem, hogy meghosszabbítsam a hétvégémet. Kellett a plusz 1 nap a vidéki házamhoz. A hétvégi telken április eleje óta nem voltam, gondoltam derékig ér a fű.

Valóban pénteken reggel ha nem is derékid, de térdig ért a fű. Ilyenkor mindig elgondolkodom azon, hogy akarom-e ezt így tovább csinálni. Aztán átöltöztem munkásruhába és csak dolgoztam. Térdigérő füvet először kaszával vágtam le. Nem motorossal, hanem hagyományossal. A kaszám nem antik, csak 24 éves, de ha dolgozom vele, mégis a múlt században érzem magam. Apósom segített a kaszám összeállításában. Apósom ragaszkodott hozzá, hogy a Szentgotthárdi kaszagyárban készült pengét vegyek.  Kioktatott, hogy rögzítő bilincset ne vegyek hozzá, mert azt ő fogja a lakatosműhelyében legyártani. A kaszanyelet vehettünk volna a helyi gazdaboltban is, de Apósom ragaszkodott hozzá, hogy a Erdősmecskére menjünk a helyi asztalos készíti a legjobb szerszámnyeleket. Apósom szerint az Erdősmecske környéki akácfák sokkal keményebbek és tartósabbak, mint a Dunához közelebbiek, mert lassabban nőnek. Igaza lehetett Apósomnak, mert ez a kasza azóta is jól funkcionál, a társasházunk kertjéhez az egyik nagy barkácsáruházban készen vett kasza már kifordult, elhajlott, a kaszanyél meg megvetemedett. Hogy rövid legyek elárulom, hogy a fű nagyját a kaszával levágtam, aztán a motoros fűnyíróval a maradékot lenyírtam. a nap végére az utolsó négy négyzetméteren a fűnyíróm megmakacsolta magát és nem volt hajlandó beindulni. A fűnyíróm aztán a falu ezermesterénél kötött ki, aki a jövő hét végére ígéri a javítást. Azért maradt még fűnyíró nélkül is elvégezhető munka, de arról majd később írok.
 
Képek: Fűnyírás előtti képek. Munka végén kasza a fán, előtte a fűnyíró.
Szerző: MULTMENTO  2011.05.16. 09:18 5 komment

Címkék: virág fém épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr142907430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.05.16. 10:13:56

Nagyon tetszik az a százszorszépes kép, amit ide fölraktál.

MULTMENTO 2011.05.16. 10:33:52

@sudi4: Kerülgettem is a fűnyíróval a százszorszépes foltokat, hogy minél tovább megmaradjon :-)

2011.05.16. 11:03:25

@MULTMENTO: Jól tetted. Éppen tegnap nézegettem a képeimet, és van egy olyan fotó, ahol a Kurtaszoknyás egy ilyen százszorszép mezőben lépked. Mezítláb, nincs rajta a szegedi papucsa.Lehet hogy fölrakom.

@X 2011.05.16. 17:14:51

Még olvasni is fárasztó volt...Viszont legalább megnéztem Erdősmecske honlapját is. Bár a pénteki időjárásra már nem emlékszem, Pécsett a szombat és a vasárnap nem nagyon lett volna alkalmas ilyen munkára. (Én kihasználva egy kb. 30 perces jobb időszakot) egy 8 éves orgonabokrot úgy megmetszettem (virágzás után)- kíváncsian várom,túléli-e ? :-) Ill. mi lesz belőle jövőre ?

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.05.16. 18:18:43

Minden elismerésem a tiéd - én tudom mi az hagyományos kaszával kaszálni. Szörnyen fárasztó, de azért büszke vagyok, megtanultam. Meglehet, a családomban az utolsó vagyok, aki még használta ezt a szerszámot. Megjegyzem a motoros kaszával se olyan könnyű a munka, mint ahogy azt az ember - messziről nézve - gondolná. De azért azt is megtanultam....
süti beállítások módosítása