Levélben kaptam egy ajándék fényképével az előző blogbejegyzésemre reagálva. Most változtatás nélkül fel is teszem, mert nagyon ide illik:

„Valamikor a 60-as évek közepén kaptam nagyapámtól. Örültem, később benépesült játékkatonákkal. Fecske(cigaretta)4ft 40f volt. Hetente két dobozzal vásároltam neki. Mindig kaptam egy tízest és a maradék az enyém volt. A trafikban 1ft volt a katona és az ötödik alkalommal kettőt tudtam venni.:-) „

Szerző: MULTMENTO  2011.11.27. 07:09 6 komment

Címkék: fa fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr483413467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futótűz 2011.11.27. 07:40:34

(Gyakran írom, hogy nagyon gyenge matekos voltam/vagyok! )
Ha - hetente - a 10 Ft-ból megmaradt 1.20 Ft (?)- akkor 5 hét alatt 6 Ft maradt.
Azon pedig 6 katonát lehetett volna venni ?- (ha a darabja 1 Ft volt)
Hát,...pontosítsátok ! :-)
Tipp: lehet,hogy madáretetőnek is beválna ! (?)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.11.27. 09:00:41

Érdekes, hogy én első ránézésre arra gondoltam, ebbe akár egy kis 'Betlehemet' is bele lehetett volna tenni....
...Nem, nem, az első gondolatom az volt, hogy de régen is volt 4,40 a fecske ! :-)

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.11.27. 16:01:46

@sudi4: Én ugyan jó régen abbahagytam már a füstölést, de egészen biztos, hogy nincs már ezen a néven cigi. Az árról ugye ne is szóljunk, még úgy se, hogy a vesszőt kivesszük a két 4-es közül....

szilvi.g 2011.11.27. 16:49:57

Nekem nem a matek vagy a Fecske jutott eszembe, hanem, hogy egy ilyen egyszerű, fából készült ajándék milyen emlékezetes lehetett valaki számára. Manapság a legtöbb játék túlságosan is "készen" van: tele van színekkel, ki van találva a rendeltetése stb. Ebben a házikóban viszont az a szép, hogy szinte bármi lehet: Betlehem, madárház, katonabarakk, családi ház, tündérkastély..., a gyerek fantáziája dolgozhat! Annak idején, míg első gyermekem kicsi volt, csak fekete-fehér tévénk volt, de fiacskám úgy beszélt a mesehősökről, hogy a "sárga nadrágos törpe" stb. Ő színesnek látta. Játékokból is, akár a legegyszerűbb "Gabi" építőkockákból bármit ki tudott rakni. Ez a fantázia minden gyerekben megvan, csak mostanában a "fogyasztás" bűvöletében, hagyjuk "elapadni"...
süti beállítások módosítása