Amikor ezt a hamutartót megláttam, rögtön az „I ♥ MÁV” jutott eszembe. Úgy néz ki ezen a hamutartón a V betű, mint egy szív. Modernnek tűnik, pedig ez a MÁV design a 30-as években volt divatban a MÁV dohányzó vagonjaiban. Ha jól megnézem látok egy kis szecessziós hatást, és egy csöppnyi Art Decot. Így van ez rendjén, keverednek a stílusirányzatok, aztán rájövünk, hogy stílusok keverékében érezzük jól magunkat. A Bajcsy bolhapiacán találtam rá, már csak ez az egy hamutartó volt. Az eladó mesélte, hogy ez egy hat darabból álló gyűjtemény a XIX. századi bronz, későbbi réz és még a legújabb alumínium hamuzók sorozata volt. Remélte, hogy egybe veszi meg valaki, de egyesével mentek el. Ez a harmincas évekbeli darab nekem maradt.

A hamutartó megvettem, mert tetszik. No meg szükségem is van egy fedeles hamutartóra. A teraszunkon múltkor a hamuzónak használt fületlen csészéből a madarak szétszórták a csikkeket. Miután megvettem ki is találtam, hogy a hamutartó egy kis teraszi installáció része lesz. Gyűjtöttem hozzá egy kidobott szobaszám jelölőt egy sittes konténerből. Az irodaházban megszűntettek egy ajtót, és mellőle a szobaszám jelölést leszerelték és kidobták. Én meg gondoltam pont jó lesz a hamuzó fölé. Nyomtattam is bele egy feliratot „DOHÁNYZÁSRA KIJELÖLT HELY”. Táblára még ráfért egy vasútállomás is. Feleségem szülőfalujának vasútállomását tettem a táblára, szerencsére megvolt úgy, ahogy az a harmincas években kinézett. A hamuzót és a táblát egy falapra erősítettem, ez is újrahasznosított, mert megmaradt hajópadlódarabokból táblásítottam. A hamuzós táblát pedig felerősítettem a teraszunkon álló sörpad végére úgy, hogy forgatható legyen. Így nyáron ülve is lehet hamuzni, ha valaki mellette áll, nem kell mást tennie csak kifordítni.
Az újrahasznosításomnak olyan nagy sikere lett, hogy barátom, aki nálunk volt és kiment dohányozni rettentően irigykedve jött be. A vasút nagy „szerelmese”, és mint ilyen teljesen el volt ájulva a MÁV hamuzótól és a kis installációtól.
Szerző: MULTMENTO  2011.12.11. 09:17 16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr813454770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.12.11. 18:09:39

Ennek a kicsit modernedd verzio volt a boruleses MAV vagonokban.

Regi jo kenyelmes ulesek...

mammka2 2011.12.11. 20:15:45

Eszméletlenül jól megcsináltad!!!!!Mi bajuk a kommentelőidnek?????Kár volt elolvasnom őket.....:(

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.11. 20:59:02

Szép! Hol csinálnak már ilyen szép dolgokat?

Merlot 2011.12.11. 21:09:05

Hihi!

Nekem is van egy ilyen, rézből készült MÁV-os hamutartóm a WC-ben. :-))

hhh. 2011.12.11. 22:20:48

kis magyar valóság.

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.12.12. 08:23:22

hahó,
ez a Bajcsy bolhapiac ez hol van (és mikor?)

köszi,
R.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.12.12. 08:30:08

Őszintén bevallom, tegnap este nem mertem kommentelni. Azt hittem "eltévedtem".
És sajnos most sem merem leírni a véleményemet.

Egyébként a témához kapcsolódva, bennem kedves régi emléket ébresztett a kis csikktartó - valamikor sokat vonatoztam és valamikor még ráadásul cigiztem is. Szeretek visszaemlékezni erre az időre - ha ebben egy hamutartó segít, akkor is.

MULTMENTO 2011.12.12. 08:47:32

@R.: 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 31. 1. emelet, ez a Bajcsy-Deseffy utca sarka, az egykori szerelvénybolt irodahelyiségei. A sarkon levő Olasz étterem bejáératán kell bemenni, és minden szombaton nyitva 11 órától du. 5-ig-. Meglepően nagy választék, és fűtés is van.

MULTMENTO 2011.12.12. 08:50:41

@aranyosfodorka: Én sem. gondoltam, hogy nagy látogatószámom lesz, de valamiért az INDEX szerkesztői a címlapra tették az írást. Ahhoz képest, hogy tegnap 5000 látogató volt, nem is sok "trollkodás".

ZBR 2011.12.12. 09:44:38

Szerintem a forgathatóság kifejezetten jó ötlet, ahogy az is, hogy a hamutartót eredeti céljának megfelelően hasznosítod.

A tábla sem üt el annyira, hogy fájjon. Persze, gravírozott alu táblával más lenne, de az egész dolognak az volt a célja, hogy kis befektetéssel csináljunk valami jót és ez sikerült.

labi 2011.12.12. 10:18:15

Hmmm... ha egy korban hozzá illő vasúti dohányzó tábla lenne felette (nem áthúzott cigi) akkor lenne az igazi. :)

mammka2 2011.12.12. 14:31:40

Itt az emlékek számítanak....Álljatok már le!
multmento!Én moderálnám a kommenteket a helyedben,akkor elülnek majd a semmiben....

MULTMENTO 2011.12.12. 15:49:34

@mammka2: Igazad van, és moderáltam a bejegyzéseket.

mammka2 2011.12.12. 17:41:36

Szuper! Jól tetted!
süti beállítások módosítása