A hosszú hétvégén történt, hogy barátainkkal kirándulni mentünk Pozsonyba. Már régóta terveztük, hisz többek közülünk még nem jártak a városban. Én is csak egyszer voltam a 1984-ben, de azóta a város is sokat fejlődhetett, meg az én érdeklődési köröm is változott. Tudtam, hogy a kék templomot mindenképpen meg kell nézni. Felkészültem belőle, tudtam, hogy mi fog rám várni. Amikor megláttam mégis földbe gyökerezett a lábam, és nem tudtam betelni a csodálatos látvánnyal. Sok Zsolnay kerámiával burkolt épületet ismerek, de ez valami más. Ennek az épületnek egy bűvös kisugárzása van. Csodálkozom azon, hogy oda nem illő épületeket, garázssorokat engedett építeni a  templom és hozzá kapcsolódó gimnázium közvetlen közelébe építeni az utókor.  Sajnos ez van. A templom és a mellette levő gimnázium ugyanakkor szépen fel van újítva. Legalább is messziről. Amennyiben közeli képeket készítettem, már látszott, hogy a kúpcserepek közül többről hiányzik a stilizált kakasfej motívum.

Sok képet készítettem. Visszanézve  a képeket, mégsem adja vissza ugyanazt az élményt, amit akkor és ott láttam. Ajánlom minden kedves olvasómnak, hogy Pozsonyba menjen el, és nézze meg saját szemmel is a Kék Templomot.
 
Olvasásra ajánlom a témában:

Szerző: MULTMENTO  2012.05.05. 01:10 2 komment

Címkék: épület kerámia sarokház szakrália zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr734488618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.05.05. 17:30:11

Nagyon jók a képek, de hát volt is miről készíteni. Örülök, hogy épp úgy érzel, mint én. Az a templom valóban csodaszép.

Bizonyos okokból (majd hamarosan kiderül miért) ajánlom, menj ki a kőbányai Szt. László templomba ! Ha nem ismered, csodákat fogsz látni. Ha ismered, megvan a következő posztod anyaga :-)

MULTMENTO 2012.05.05. 18:07:35

@aranyosfodorka: Örülök, hogy tetszenek a képeim. A kőbányai templom felkeresését már régóta tervezem, mert tudom, hogy az is Zsolnay csodaszép :-)
süti beállítások módosítása