Szeptember 12-én reggel hétkor a Róbert Károly körút és a Reiter Ferenc utca kereszteződésében láttam meg egy horgász széken ülő fiatalt, akinek a kezében egy nyitott mappa volt. Már messziről láttam, hogy a kezében ceruza, és valamit ír a mappába. Gondoltam, hogy rajzfeladat. Annak idején a Műegyetemisták is gyakran ültek ki, és utcarészleteket rajzoltak. Úgy irányítottam aztán a lépteim, hogy mögötte menjek el, és bekukucskáltam a mappájába. Mappája egyik oldalán járműtípus fényképek (motor, teherautó kicsi és nagy, kamion, stb.), másik oldalán táblázat, melyek celláiba a fiú a ceruzájával strigulákat húzott.

Forgalomszámláló volt a forgalmas Róbert Károly körút mellett. Munkahelyemen aztán a kávészünetben a munkatársaimmal arról beszélgettünk, hogy diákkorunkban a hatvanas, hetvenes, és nyolcvanas években a legjobb nyári diákmunka volt a forgalomszámlálás. Az út melletti dombra kellett kiülni, sokszor forgalomszámláló bódét telepítettek az út mellé. A bódé mellett még mobil WC is volt. A forgalom és légszennyezés is kicsike volt, üdülésnek számított ez a munka. Többünk szerint a mi fiatalkorunk legjobb diákmunkája volt.

Manapság, egészségkárosító, unalmas. Egyikünk sem értette, hogy miért csinálják a forgalomszámlálást ugyanúgy, mint ötven éve? A Róbert Károly körút szinte teljes hosszában bekamerázva. A kamerákat figyelve légkondicionált szobában is el lehetne végezni a forgalomszámlálást. Számítógépes elemzővel még ember sem kell a számláláshoz.

Délután, amikor hazafelé mentem észrevettem, hogy a forgalomszámlálók még többen lettek. Az Országos mentőszolgálat központi épületének lépcsői ketten is húzták a strigulákat a forgalomszámláló mappáikba.   Messziről aztán le is fényképeztem a forgalomszámláló biztosokat. Most már nem tekintem az évezred legjobb diákmunkájának.forgsz1.JPGforgsz2.JPG

Szerző: MULTMENTO  2012.09.14. 01:34 2 komment

Címkék: épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr234775873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.09.14. 08:24:00

Szerinted csak ez az egy hülyeség van ebben az országban ? Ha belekezdenél a felsorolásukba, az életed hátralévő része kevés lenne - pedig kívánom, hogy élj soká !Ezt is (mint oly sok minden mást eszement dolgot) bizonyára a nagyokosok meg tudnák magyarázni és a buliból csakis te - vagy a kritizáló jöhetne ki vesztesen...

MULTMENTO 2012.09.16. 18:13:47

@aranyosfodorka: Igazad van. Sokkal több és ennél nagyobb hülyeség van az országban. Valami belső késztetés mégis azt mondta, hogy ezt írjam meg.
süti beállítások módosítása