dorog3.JPGHétvégi programnak sem utolsó a bolhapiacon bóklászni, nézelődni, beszélgetni. Volt már olyan hét, hogy semmit sem vásároltam. Ezen a hétvégén egy képeslapot vettem. Csak azért vásároltam, mert a mozaik képeslapon a képecskék egyike: „Látkép a Kálváriával”. A kálváriavadászat nálam új keletű, mert Aranyos Fodorka egyik blogján Kálvária Keresőre hív minden érdeklődőt. Itt elolvasható: http://csendhegyek.blogspot.hu/2012/12/kalvaria-kereso-22.html

Én, azóta, hogy Aranyos Fodorka Kálváriakeresést beindította, magam is elkezdtem segíteni a munkában. A képeslapon ábrázolt Kálvária Dorogon van, ráadásul még eddig Aranyos Fodorka fel sem vette az országos listájára. Remélem ezért egy piros pontot is kapok érte.

A Kálvárián kívül, más is különlegessé teszi ezt a képeslapot. Ha megfigyelitek a hátlapot látszik, hogy az idei évben lesz éppen 70 éves. A hátlapon levő rögtönzött versike Dorogról egy kissé talán erőltetett, nem egészen normális:

„Elgyalogoltunk Dorogra,

Hej!

Csak a gyomrom ne korogna!

Úgy tűnik a költő a címzett Júliának, eredetileg, csak ezeket a rímeket akarta megörökíteni, és elküldeni. De aztán gondolt egyet és utána írta:

 „Jól vagyok, semmi bajom.

Csókollak Palkó”

dorog2.JPG

A Kálvárián kívül a képeslap előlapján Dorog nagyközség egyéb nevezetességei is megörökítésre kerültek: Templom, Községháza, Bányaigazgatósági épület, Munkásotthon. Olyan nagy kedvet kaptam most Dorog eme régi nevezetességeinek fölkeresésére, hogy tavasszal Dorogon a Kálvária fotózásán kívül biztos, hogy ezeket a régi helyeket is fel fogom keresni, és lefényképezem.

dorog1.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.02.09. 21:38 1 komment

Címkék: épület szakrália

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr285071758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.02.10. 09:00:52

Piros pont kiutalva :-)
Felvettem Dorogot is a listámra.Köszönöm !
süti beállítások módosítása