Legeny1.jpgA bolhapiacon, télvíz idején is lehet nyári képeslapokat venni. Most megint szélmalmokat ábrázoló képeslapot vettem. Otthon aztán megint mesélni kezdett a képeslap írott oldala. A képeslapot Legény Margit VI. osztályos tanulónak küldték a balatoni gyermeküdülőbe. Nem szerettem volna Margitka helyében lenni, amikor megkapta és elolvasta a család üzenetét.

Legeny2.jpg

Sajnos azt nem tudhatom, hogy Margitka válaszolt-e a képeslapra. Én most egy kicsit keresgéltem a Fortepan fotógyűjteményében, és találtam is gyermeküdülőben készült fényképeket az ötvenes évekből.

balatoni_gyereküdülo_41378.jpg

balatoni_gyereküdülo_26950.jpg

18137.jpg

Én a hatvanas évek végén voltam gyermeküdülőben. Úgy látom, hasonló képek készülhettek volna akkor is. Azt tudom, hogy én sem írtam haza képeslapot a Balatonról. Megíratlanul hazavittem többet is.  

Szerző: MULTMENTO  2014.02.08. 06:59 3 komment

Címkék: papír

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr885793383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.02.08. 09:11:13

Nagyon rossz emlékeket ébresztettél fel bennem. Majd megírom egyetlen nyári gyerektáborom borzalmait....

MULTMENTO 2014.02.08. 11:56:34

@aranyosfodorka: Nem véletlenül írtam én is keveset a saját gyermeküdülési élményeimről. Nagyon vártam, hogy mielőbb hazamehessek onnét. Az úttörőtábori élmények, azok sokkal szebbek voltak. A feleségemnek az úttörő táborozások voltak szép emlékek. Majd talán előkerülnek azok is.

kisbela 2014.02.09. 15:37:33

Az 1970-es években táborozáskor kötelező volt heti egy lap írása.A tanár összeszedte és mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga leült az ebédlőben és átolvasta mind.Úgy,hogy mindenki jól lássa.Csak gondolatban tudtam felrúgni,de azt nekifutásból.
süti beállítások módosítása