kovacs_radnoti1.JPG

Lipóciába kísértem feleségem. Volt egy órám a következő találkozásig, ezért gondoltam egyet és csak úgy sétáltam és fényképeztem. Ezt a sarki Bau-Haus házat lefényképeztem, Nekem tetszik. Nemcsak nekem tetszhette, mert ebben a házban alkotott Radnóti Miklós és Kovács Margit is. Ne feledjük, hogy ebben a házban élt Gyarmati Fanni is.

kovacs_radnoti2.JPG

Radnóti Miklósné Gyarmati Fanni (Budapest, 1912. szeptember 8. – Budapest, 2014. február 15.) magyar nyelvtanár, oktató, férjének, Radnóti Miklós hagyatékának rendezője, őrzője, közrebocsátója.  

Dr. Gyarmati Dávid Dezső országgyűlési gyorsíró és Weisz Aranka leányaként született. 14 éves korában ismerte meg Radnóti Miklóst, akivel 1935. augusztus 11-én kötött házasságot Budapesten, a Terézvárosban, s a Pozsonyi út 1. számú házban béreltek lakást. Gyarmati Fanni és Radnóti Miklós levelezése ma már forrásértékű dokumentum, levelezésük Radnóti Miklós szegedi egyetemi éveire és munkaszolgálatainak idejére esik.Férje halála után a nyilvánosságtól visszavonultan gondozta Radnóti hagyatékát, illetve a Színház- és Filmművészeti Főiskola tanára lett: versmondást, francia és orosz nyelvet tanított. Sosem ment többé férjhez, özvegységét csaknem hetven évig őrizte. A nyilvánosságtól elzárkózott, csupán a Népszabadságnak adott interjút 1962. január 21-én, melyben többek között úgy nyilatkozott, hogy "a fasizmus elnyelte az életünket". Rádióban, televízióban nem szerepelt. Radnótiról nem írt, valamint a férje nevét felvett intézmények ünnepségein sem jelent meg, csupán a hagyatékhoz kapcsolódó ügyek intézésével foglalkozott.  Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Gyarmati_Fanni

kovacs_radnoti3.JPG

Szerző: MULTMENTO  2016.08.31. 06:05 komment

Címkék: épület emléktábla sarokház

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr7711656132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.09.01. 07:51:28

Életemben nem hallottam ezt a szót "lipócia" ...megmagyarázhatnád a gyengébb felfogású és nem bp-ieknek.
(Ahogy keresgéltem utána a neten, ez tán Ujlipótváros neve ? Igaz a régilipótvárostról se tudok semmit....)

MULTMENTO 2016.09.01. 08:22:14

@aranyosfodorka: Én Bächer Iván cikkeiben olvastam először a Lipócia kifejezést, nol.hu/kultura/jol-kitalalta-lipociat-bcher-ivan-1576519. Én trivialitásnak vettem, hogy ez átment a köztudatba. Újlipótvárost én sem nagyon ismerem - bár a szomszéd kerületben lakom - csak Bächer Iván cikkeiből. Szerintem még vissza fogok térni egy-egy sétára ide, mert sok bemutatni való van ebben a várásrészben.
süti beállítások módosítása