Sokáig kerestem olyan fórumokat, illetve blogokat, ahol régi tárgyak megmentésével foglalkoznak. Találtam olyat, mely régi autókkal foglalkozik, mások régi órákat gyűjtenek, sokan specializálódnak bútorokra, egyesek épületekkel foglalkoznak, de olyannal, aki ezek mindegyikével foglalkozna nem találkoztam. Hitvallásom, hogy nemcsak épített örökségünket, hanem tárgyi kúltúránkat is át kell menteni a jövőbe, hogy unokáink is láthassák. Tudom erre egyesek azt mondják, hogy arra vannak a múzeumok, de én nem úgy gondolom. A múzeumok kiállítási tárgyakat keresnek, melyeknek művészi értéke van, én a tárgyaknak a jelenben történő hasznosítását tartom elsődlegesnek. Mellékesen ezek a tárgyak már kiszolgáltak egy vagy több nemzedéket, így mesélni is tudnak. Ettől függetlenül úgy tartom, hogy ezek a tárgyak szépek és maguk módján művészi értéket képviselnek.

Azt remélem, hogy majd lesznek, akik kérdeznek. Tudom vannak, akik hasonlóan gondolkoznak a saját maguk örökségéről, mint én ezen a Blogon bátran szóljanak hozzá és kérdezzenek. Az itt közölt írások, és amatőr restaurálási és restauráltatási tapasztalatok talán segítenek másoknak is abban, hogy örökölt tárgyaik használatban maradjanak. Remélem (ismert TV műsor címe után szabadon): "Unokáink is használják!"

Szerző: MULTMENTO  2010.01.18. 21:00 Szólj hozzá!

Címkék: óra porcelán bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr131683143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása