Két hete a családom hölgytagjai rászoktak a limonádéra. Facsartam is a citromokat szorgalmasan poharanként gyártottam a limonádét. Meguntam már a poharazgatást, így valami nagyobb üvegkorsó után kellett néznem. A lakásban egy használható legalább egy literes üvegkancsót nem találtam. Mit csinálna ilyenkor egy gazdag férj ? - Elszaladna és venne egy üvegkorsót a legközelebbi Vasedényben.

Én nem ezt az utat választottam, hanem tovább kerestem a lakásban valami használható üvegedényt. A kezembe akadt egy ősrégi tejesüveg, érdekes darab, igazi vastag falú békebeli darab. A tejesüveg feliratai: „rédei GRÓF ESTERHÁZY PÁL BAKONYI TEJGAZDASÁGA KIMOSVA ADANDÓ VISSZA„ Az üvegen az 1l felirat öntve, a hitelesítési csík, mely mutatja a pontos liter jelzést. Gondosan az üvegre a grófi címer is rá van öntve. Ami nekem a legjobban tetszik, hogy ezeket az üvegeket egy kör lakú mart jelöléssel látták el, mely kör közepén a korona jelzés és alatta a 85-es szám, valószínűleg a hitelesítés évszáma. Ezen kívül még rárakták az öblösüveggyár (valószínűleg az ajkai) kalapácsos jelét is.
Ez a tejesüveg bizony sok mindent elárul magáról, csak olvasni kell róla. Az üveg újszerű, nem is látszik rajta, hogy az eddigi életében már sokszor megfordult a tejgazdaság és a tejet fogyasztó háztartások között. Akár most is lehetne használni ezt eredeti funkciójában, nem számít neki a több, mint száz éves kor. Bizony idősebb az üveg, mint a dédszüleink, akik már sajnos nem lehetnek közöttünk.
Eddig ezt a tejesüveget dekorációnak használtuk az étkezőben. Gondoltam egyet és az üveget alaposan elmosogattam. Az üvegben most elkészítettem egyszerre egy liter limonádét. Nem kell most sokszor citromot facsarnom, elég egyszer, mert az egy liter limonádét sokáig fogyasztják. Nekem is könnyebb, meg szerintem a tejesüveg is jobban érzi magát azzal, hogy ismét munkára fogták.

Sajnos üveget még nem nagyon tudok fotózni, de azért látszik, hogy az üveg limonádéval van tele.

Szerző: MULTMENTO  2010.04.13. 18:07 komment

Címkék: üveg

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr441918329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása