Nemrég kaptam egy levelet és képet a blogomhoz kapcsolódóan. Most szeretném megosztani a Kedves Olvasóimmal:

„Tisztelt Múltmentő Úr. Szoktam olvasni a blogját.Érdekel. A 98. írásához küldök fényképet ,az egyik kedvenc dobozomról."Világháboru a Piave mellett,Olaszország"Rövid u,nincs sorszám. Sok sikert kívánok!”
 
Érdekes kis dobozka ez, mert már legalább 90 éve készült a Világháborúban. Még nem tudta a készítője, hogy ez csak az évszázad első világháborúja, úgy gondolta ilyen szörnyűségből elég csak egy. Tévedett, a történelem megismételte önmagát és lett még ugyanabban a században egy másik is. Szép kis emlék, gondoltam tovább érdeklődöm a dobozkáról és az alábbi információkat kaptam még róla:  
 
„A dobozt Zuglóban találtam 25 éve,alap ásás közben. Nem a földben,hanem egy évtizedekkel azelőtt betemetett emésztőben. A telek üres,elhagyatott volt. Semmi nem bizonyítja, csak elképzeltem,hogy egy I. világháborús magyar hadifogoly (ötvös?) készíthette, majd haza hozta. Anyaga — szerintem  — kilőtt töltény hüvelyek. Felfeszített állapotban volt,a hajdani piros bársony bélés elrohadva. Elején lévő szögletes lyuk ,a csákányom nyoma. 16x23x12(cm.) „
 
A képek alapján nekem is tetszik a dobozka, és most közre is adom a róla készült képeket. Az olvasóra bízom, hogy mit gondol róla. Lehet hogy nem is ötvös, hanem csak egy ügyes kezű honvéd készítette a lövészárokban a hosszúra nyúlt állóháború alatt ?  Vajon kinek készíthette? Lehet, hogy a távolba szakadt kedvesétől érkezett leveleket tartotta benne?
Mindegyik kérdésen el lehet gondolkodni, lehet hozzá akár történetet elképzelni, de számomra az is elég, hogy ez a régen volt „Világháboru” egyik fontos hadszínteréről származó tárgyi emlék, azaz a történelem egy tapintható darabja.

 

Szerző: MULTMENTO  2010.09.01. 06:53 3 komment

Címkék: fém szakrália

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr912263545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.09.04. 09:34:20

Ha tehetséges iró lennék, biztos írnék róla egy romantikus novellát.:-))))

dióhéj · http://rongyok.blogspot.com/ 2010.10.05. 11:41:02

valóságos kincs!
meg a blogod is, örülök, hogy idetaláltam :)

MULTMENTO 2010.11.15. 08:08:52

Örülök, hogy tetszik, bár a Te blogod a ocskapiac.blogspot.com/-t is nagyon szeretem olvasni. Hasonlóan gyönyörű kincseket gyűjtesz :-)
süti beállítások módosítása