Tavasszal Véménden egy születésnapi ebédet szerveztünk az általános iskolába. Az új iskola a régiből is megőrzött egy kis emléket. Az alább látható iskolapad még a XIX. végén készülhetett és sokat használhatták. Jól látszik az oldalsó talpán, hogy nagyon megvékonyodott, sok kis cipő koptatta. Lányom le is fényképezte, csinos darab. Én még a hatvanas években pont ilyen iskolapadban kezdtem az általános iskolát. A miénk is kopott volt, többen hagyták kézjegyüket a padon, pedig a Tanító néni tiltotta. Milyen is egy ilyen kis gyerek. Én sokat unatkoztam alsó tagozatban, mert a mi kis falunkban csak egy tanító néni volt. Így az alsó tagozat négy osztálya egyetlen osztályteremben volt kénytelen eltölteni a délelőttöt. Az órarendünkben külön volt csendes óra és hangos. Hangos órák azt jelentették, hogy a tanító néni azzal az osztállyal foglalkozott és tanult, a többiek írásbeli feladatokat oldottak meg csendben. Csendes órában hamar befejeztem a kiadott feladatokat, így figyeltem a „felsőbb” osztályok hangos óráját. Ezért volt, hogy jobban tudtam a másodikos matekot, mint az elsős olvasást. Mindig alig vártam a szüneteket, hogy kicsöngessenek. Csöngetéskor mindig ki lehetett menni az udvarra játszani. Jó is volt kint szaladgálni a pajtásokkal. Jocika, mint minden hasonló korú gyerek csöngetéskor, füzetét becsukta, felállt és kiment az osztályteremből. Én is ezt tettem. Azaz talán mégsem az előírt rend szerint, mert a Tanító nénim az ellenőrző könyvembe az alábbi bejegyzést tette: „Fiát megrovásban részesítem, mert szünetekben tokostól viszi ki az ajtót.”

Otthon aztán számon is kértem, én meg mentegetőztem: „Tényleg siettem, de hát azért az ajtótok megmaradt, csak a vakolatból hullott le egy kis darab.
Ez jutott eszembe, mikor ezt a szép kis régi iskolapadot megláttam.   

 

Szerző: MULTMENTO  2010.10.14. 14:48 4 komment

Címkék: fa épület bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr782371675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MULTMENTO 2010.10.15. 07:19:33

levélben írta ismerősöm az alábbi hozzászólást. Nagyon tetszik, remélem másoknak is:
Általános iskola elsőben én is kaptam intőt (rovót)."Fia a szünetben a WC.-ben spriccelt!"Ez abból állt,hogy egy kicsit megnyitottam a vízcsapot és ha valaki jött alá tettem az egyik ujjamat.Hamar rájöttem,hogyan kell irányítani.Az egyik alkalommal nemcsak a belépő osztálytársamat sikerült lespriccelnem,hanem a nyitott ajtón keresztül a véletlenül arra járó tanár nénit is.Mamám válasza az ellenőrzőben:"Mégis,mit csináljon?"Azóta jobban figyelek.

borovi 2010.10.16. 11:00:22

Hm, én is ültem még ilyenben (hatvanas évek, általános iskola), igaz, városi gyerekként. Csak azt a lyukat (tintatartó helye) nem értettem a közepén, mert azért mártogatós tollat már nem használtunk.

Breegee 2012.09.03. 16:00:29

Kedves Multmentő!

Most találtam az oldaladra, mivel egy régi képet kerestem a blogomhoz, és annak facebook oldalára. A blogom létrehozásának célja hasonló volt, mint a tiéd, így szívesen kitenném a kedvelt oldalak közé: Ezenkívül szeretném megkérdezni, hogy képeket tehetek-e ki hivatkozással persze az oldalaimra. Egy iskolapadosat elcsentem:-) Ha ellenzed hogy kitegyem, kérlek jelzed az felém.

Köszönettel: Gitta
A blogom: A vidék itthon avidekitthon.blogspot.hu/

MULTMENTO 2012.09.03. 20:22:41

@Breegee: Örömmel látom viszont az oldalaidon hivatkozással a blogom anyagait. Örülök,hogy tetszik a blog :-)
süti beállítások módosítása