Életlen lett a többkéses borotvám, a tartalékokból meg kifogytam. Már megint borotvát kell vennem. Bizony ez elég gyakran előfordul. Mostanában eldobható borotvát használok. Korábban cserélhető nyeles borotvám volt, de akkor meg a boltban éppen olyan hozzávaló fejet nem kaptam. Volt amikor háromféle borotvanyelem is volt. Huszonöt éve szoktam át a hagyományos borotválkozásról a duplakéses, később háromkéses rendszerre. Mindenki dicsérte, hogy mennyivel simább lesz a „képem”. Én nem nagyon éreztem a különbséget. A reklámok is animációval mutatták, hogy a duplakéses borotvák milyen mélyen vágják el a szőrszálakat. A reklám hatására aztán átszoktam.

A múlt hónapban a szülői háznál jártunk, a nyári konyhában a szekrényben pillantottam meg a képen is látható borotvaélezőt. Elgondolkodtam, a huszonöt évvel ezelőtti borotválkozásaimon. Én ugyan nem éreztem borostásabbnak magam a szimpla borotvával történő borotválkozás után sem. A múlt héten illatszerboltban voltam, és megpillantottam egy közönséges régi típusú borotvát a sok drága hipermodern többkéses borotvák között. Az ára sem volt veszélyes. A kosaramba raktam, és megvettem. Másnap reggel meg is borotválkoztam az új szerzeményemmel. Megvallom nem találtam különbséget a duplakéses frissen borotvált arcbőröm és a szimplakéses arcbőröm között. Így múlt hét óta ugyanúgy borotválkozom, mint harminc éve. Tőlem hirdethetik a reklámok a 3-4, vagy akár ötkéses borotvákat nekem pedig ez már megint úgy jó, ahogy harminc éve.

Képek: Az új borotvámról és a régi borotvapenge élezőnkről készültek.

Szerző: MULTMENTO  2010.11.16. 12:37 5 komment

Címkék: fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr192452180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2010.11.17. 09:04:59

...hogy mik jutnak eszedbe!-vagy történnek veled,- stb. Nem semmi ! - (Igaz, szokták mondani, hogy "ahogy a ffi.-ak nem tudják a szülést elképzelni, úgy a nők a borotválkozást!" (vagy valami ilyesmi. [Bár... az utóbbi évtizedekben (?)- azért a nők is eléggé szakértők lettek,- ha nem is az arcszőrzetben. - stb. ] Nem kisebbítve a mai témát ( néztem a Vaterán ?- vagy hol ?- és 2.000 Ft-ért árulnak - hasonlót- mint ami a tiéd. Illetve nekem azonnal "beugrott" - anyai nagyapám - kb. 1950'-es években ( elején...) "Bakony" típusú ( zöld színű, fémlemez- stb.) penge élesítőt (?) vagy mit "csattogtatott" sok éven át ! ( esetleg az is látható a Vaterán)
P.s. : majd pontosítani !- ha házilag készítenél " piramist" (?) vagy mit... állítólag abban "csodák történnek!" :-) - pl. a penge is élesebb lesz/lett! - vagy ellenkezőleg ! :-)
[ Jó téma volt - a mai is... :-) ]

MULTMENTO 2010.11.17. 09:34:23

@@X: Valóban, egy ideje a család nőtagjai el szokták tüntetni az én borotváimat :-( Ezt a régi típust még nem ismerik, így egy darabig még biztonságban lesz. Bár a kisebbik lányom már kinézte ezt a borotvapengét, mert mint állítja, ők a gimiben ilyet használtak szikeként preparáláshoz, mert a szakkörvezető szerint ez éles,s olcsóbb, mint a valódi meg a tapétavágó kés. :-)

@X 2010.11.26. 16:58:31

@MULTMENTO: Nem biztos, hogy "érthető lesz!" - de anno (régen) volt olyan penge is,- aminek egyik oldala meg volt vastagítva ?- épp' azért, hogy papírt (?) lehessen vágni vele ?-
nem tudom honnan "veszem" (emlékszem?) hogy parafadugóba nyomták bele a pengét - (egyik élét) -és akkor (esetleg) nem vágta el a kezünket ? (ujjunkat ?)

@X 2010.11.26. 16:59:47

Bocs'- a penge egyik fele azért volt tompa és vastag,- hogy ne sértse meg a használóját !
Na, belekeveredtem...
süti beállítások módosítása