Az egyik Internetes, ki szintén foglakozik antik tárgyak megmentésével kérte ki a véleményem egy tálaló szekrényről. Szokás szerint megpróbáltam egy rövid véleményt adni a bútorról, és az Internetes piactereken meg szoktam nézni, hogy hasonló darabok milyen árakon mennek. Megdöbbentem, hogy már milyen olcsón lehet nívós korabeli bútordarabhoz jutni.

Kérés:
Megint kérném a véleményed, ha lehet .Hozzám került a képen látható ha jól tudom kis tálaló . Ami régen egy itteni kúriában volt. De pontos nem tudják menyi éves lehet, és mennyit érhet.
Válasz:
Ez egy magyar szecessziós tálaló szekrény. A Te tálalódnak a lapja (90%-ban biztos vagyok benne) siklósi márványból van. A fényképen is látszik a Siklósi márvány gömbös szerkezete és jellegzetes színe. A Siklósi márvány bányászatát már a II. Vh. után leállították, nem túl gyakori, szép és egyedi a márvány felülete és struktúrája. Ezt a stílust 1890-től művelték 1920-ig. Egyedi megrendelésre később is készíthettek ilyen stílusú bútort, de ha tényleg egy közeli kúriából való, akkor nagy valószínűséggel korabeli darab. Egy ilyennek a restaurálása restaurátornál 50 ezertől indul, és ennek a többszörösét is elkérhetik. Felújítva aukciókon 100 ezer Ft lehet az induló ára, de sajnos mostanában kereslet nem nagyon van rá, mert több aukciónál úgy láttam nem is licitáltak hasonló tálalóra.
Képek a bútorról:

Szerző: MULTMENTO  2010.12.16. 12:56 3 komment

Címkék: fém épület bútor

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr902519471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2010.12.16. 14:18:40

Derűs Napot !
Bocs' ha nem a témához tartozik, de ez is egy "kirándulás" volt !
atv.hu/videotar/20101216_komloi_barangolas
(Kissé hosszú,- de benne pl. a múzeum is - és egyebek.)

@X 2010.12.16. 14:21:28

Bocs' hogy nem a témához tartozik, de ez is egy "kirándulás" volt.
atv.hu/videotar/20101216_komloi_barangolas
Benne pl. a múzeum is - stb.

MULTMENTO 2010.12.16. 15:58:10

@@X: Köszönöm, egy részét láttam is az ATV-v. Azért személyesen jobb. Minden évben szoktam Komlón járni, hisz az nekem "szülőfalum" és fiatalkori 16 évem színtere. G. József
süti beállítások módosítása