Az utóbbi években amikor március 15-én nem akarok én a kokárdamutogató nagygyűléseken ünnepelni, inkább szűkebb körben és kevésbé látogatott 48-as vonatkozású helyeket szeretek én felkeresni. Múlt évben a Kerepesi úti temetőben jártunk. Egyik kedvenc munkatársam mesélte, hogy ő is hasonlóan cselekedett az idei évben és elment a Kerepesi Úti Temetőbe felkeresni 48-as hősök síremlékeit. Állítólag nagyon kevesen voltak a temetőben, pedig ott is sok 48-as vonatkozású sírhely, mauzóleum van, melyet érdemes felkeresni és kegyeletünket leróni egy-egy szál virággal. Szinte minden nagyobb magyar város temetőjében nyugszik 48-as katona, illetve van a temetőben emlékművük. Az egyik ilyen az Esztergomi honvéd sírja az öreg temetőben. Én ugyan csak kaptam a képet, de remélem hamarosan személyesen is láthatom. Én már csak ilyen vagyok szeretek csendben feltűnés nélkül emlékezni.

Képek: Az első kettő a 48-as magyar honvéd sírkövéről készült Esztergomban az öreg temetőben. Már csak a sírkő van meg, a sírhant nincs. Az utolsó kettő pedig szintén ugyanott két szép őszi részlet.
Szerző: MULTMENTO  2011.03.16. 18:51 5 komment

Címkék: temető öntöttvas szakrália

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr872745119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.03.17. 04:25:29

Elég régen láttam a tv-ben Ráday Mihály és Katona Tamás (volt MDF/történész/stb.) filmjét,amikor felkerestek temetőket és azokban ápolt,vagy kevésbé ápolt 48'-as sírhelyeket.
Ha érdekel bizonyos statisztika, akkor itt nol.hu/belfold/a_tobbseg_korkadaval__de_otthon_unnepel
Nem tudom hány éve ?- sok !- Pécsett van márc.15-én "Kegyeleti séta" - (pártsemleges!)- bár (...) vélem azért,mert Dr.Vargha Dezső főlevéltáros a szervezője. A pécsi sétáról fotók itt
www.pecsma.hu/galeria/2011/03/15/1848-ezrek-a-teren/
Témához : én bizony pl. még szeretteim sírját sem Halottak napján keresem fel ! -de az egy más történet.

MULTMENTO 2011.03.17. 06:44:11

@@X: Szerintem, azért jelenik meg nálad későn a hozzászólásod, mert sok írásjelet és speciális karaktert használsz. A szeretteim sírjával én is hasonlóan vagyok, inkább egy évben többször keresem fel síjaikat, és lehetőleg nem Halottak napján.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.03.17. 08:06:37

Mint fotó-témát és mint a múltról való elmélkedés helyét nagyon szeretem a temetőket. Azonban a fixa ideám, hogy bár a sírjuk itt van, de az én halottam nem itt "nyugszanak".

2011.03.17. 09:48:02

@aranyosfodorka: 16 éves koromban kellett eltemetnem imádott Nagyapámat.Azóta gondolom én is ugyanígy.

2011.03.17. 09:49:36

@MULTMENTO: Telepátia pedig van.Épp tegnap gondoltam a 48-as sírjára az esztergomi öreg temetőben.Erre ma reggel mit látok?
süti beállítások módosítása