A kép,- szerintem - dohányvágó. Erről sem tudok semmit,de biztos,hogy idősebb.

Összesen ennyi információt kaptam a képről. Sokáig gondolkoztam rajta, hogy feltegyem-e a blogomra, és írjak-e róla. Nem egy jó téma a dohány, hisz a média már napok óta a dohányzásellenes törvényről beszél. Engem nem zavarnak a dohányosok, sőt a családban a nagyapám és dédnagyapám is erős dohányos volt. Dédnagyapám nem is füstszűrős cigarettát, hanem a legolcsóbb szivart szívta, mégis 98 évet élt. Kilencvenhét évesen dédnagyapám megszökött a kórházból, mert ott megtiltották neki, hogy a reggel szokásos pálinkával és a szivarjával kezdje a napot. Így nem igazán tudok azonosulni a majd januárban életbelépő dohányzásellenes törvénnyel. Bár ez előbbi gondolom a blog olvasóimat nem nagyon érdekli.
Visszatérve a képre. Utánajártam, és most már nemcsak a levélíróm szerint, de 100%-osan állítható, hogy ez dohányvágó. Legalább is annak legfontosabb alkatrésze a dohányvágó kés. Érdekes eszköz volt a dohányvágó, mint ahogy az internetről letöltött képen is látható, eredetileg a dohányt egy vágódeszkán vágták, és a vágódeszkát belehelyezték egy elkerített tálcára, hogy a dohány egyetlen morzsája se vesszen kárba. Jó kis eszköz volt ez, még akár most is tudnám használni, hisz ezzel tökéletesen lehetne petrezselyem vagy kaporzöldet aprítani.

 

Szerző: MULTMENTO  2011.04.28. 08:17 8 komment

Címkék: fa recept fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr692861221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.04.28. 14:35:51

Bocs,javítják a gépemet és ez próba, itt működik-e a hozzászólás ?

MULTMENTO 2011.04.28. 14:41:57

@@X: Látom. Már hiányoltam a hozzászólásaid. Örülök, hogy működik :-)

@X 2011.04.30. 05:32:55

Csak sejtéseim vannak,hogy nem dohányzol.Szerencsésnek érezheted magad. (?)- a témához talán egy cikket :
nol.hu/lap/forum/20110430-vae_victis
Már csak annyit: lassan egy hónapja,hogy tüdőgondozóban jártam, tán' az aggasztott a legjobban, hogy majd "hallgathatom" az orvos (nő) "intelmeit",de nem ez történt!
Meglepett. Az sajnálatosabb (?)- valamilyen gyógyszert kaptam (újdonság féle ?)- és egy 2000 fős kontrollcsoportba is bekerültem...remélem,az sem lesz túlzottan káros ? :-)
A 2.sz.képen látok egy rugós (erő)mérőt ?- vagy mit,- amilyen gyermekkoromban nekünk is volt otthon,- kedvelt játékom (is) volt! :-)

2011.04.30. 09:42:18

Hát ezzel a mostani törvénnyel én sem tudok azonosulni, pedig nálam jobban senki sem utálja a füstöt. Aki dohányzik, az ezután is fog, és ha nem teheti nyilvános helyen, akkor majd otthon fog füstölni a gyerekszobában.Ha meg dohányos létére eddig is figyelt, hogy ne zavarja másokat a füstje, akkor ezután is figyelni fog erre. Akkor minek a törvény?

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.04.30. 16:46:15

Mindig tanul az ember. Életemben nem láttam még ilyen szerszámot !

@X 2011.05.01. 07:52:35

@sudi4:
Bocs'- (bár demokrácia van...) azért az a "gyerekszobás vélekedés" egy kissé demagóg ? (...)
OK!- én meg eléggé egoista vagyok... vagy 8 éve nem dohányzom (bent) a családi házban...és nem dohányzom az autóban sem (vagy 10 egynéhány éve...)- nekem ehhez nem kellettek "törvények!"...
Viszont (kellően) "tele a hócipőm", ha egy nem dohányzó akar(na) valamilyen maximális (?) "igazságot" szolgáltatni ! - legyen az törvény,vagy helyi rendelet...vagy csak "szóbeszéd!"
Remélve,hogy "nincs harag!" :-)

MULTMENTO 2011.05.01. 10:37:30

@aranyosfodorka: Én is csak a képen láttam először. később rákerestem, mert ízgatott, hogy hogyan használhatták ezt a bárdszerű dohányvágót. Még hasonló komplett eladó dohányvágót is találtam :-)

kisbela 2011.05.02. 11:37:12

Vendégségben voltam,nem akartam engedélyt kérni a dohányzásra.Tudtam,megadnák,de szenvednének tőle.Kimentem a lépcsőházba.Fél percen belül az egy emelettel lejjebb lakó hölgy feltépte a csukott,tömör bejárati ajtaját és közölte:tiszta dohányfüst az egész lakása.
süti beállítások módosítása