Amikor régiségboltokban és antikváriumokban meg szokták kérdezni: „Maga mit gyűjt?” - Én meg szerényen szoktam mondani, hogy valójában semmit.

Van ám gyűjtési mániám, de az csak néhány tárgyra és fogalomra korlátozódik. Az egyik ilyen a Jókai Mór Lőcsei fehér asszonyának összes II. Világháború előtti kiadásának megvásárlása. Ezt a sorozatot úgy gondoltam feleségemnek vásárolom meg, mert ez kedvenc regénye. Már 25 éve vadászom a különféle kiadásokra. Jól indultam, mert elsőként meg tudtam venni a Centenáriumi kiadást díszkötésben és egy papírkötésű felvágatlan példányban is. Aztán sokáig semmi.

Aztán egyszer csak felbukkant a Lőcsei fehér Asszony Előfizetői felhívásának szórólapja a Vaterán. Meg is akartam venni, de az utolsó percben elvitte más előlem. Azóta is hiányérzetem volt mindaddig míg meg nem láttam a Lőcsei fehér asszony első kiadását. Ez két kötetben jelent meg, de sajnos csak a másodikat kötetét árulták. Azért megvettem, mert az első kiadás óta nem jelent meg Jókai örökbefogadott lánya, Jókai Róza rajzaival. Nem túl sok regényét illusztrálta, hiszen később megromlott a Jókai Mór viszonya Rózával. Végrendeletében így ír róla: „Miután fogadott leányomat, Feszty Árpádné Jókai Rózát az őt megillető köteles részen túl is már életemben kielégítettem, különben is részéről életemben sok keserűséget szenvedtem. „ Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3kai_M%C3%B3r
A második kötet csonkán már egy éve a könyvespolcon álldogált, várta, hogy megtalálja az első kötetét. Aztán egyszer csak ugyanabban a kötésben felbukkant az első kötet. Gyorsan megvettem és láss csodát, ez is első kiadás csak éppen rajzok nélkül. Képzeljétek 1986-ban a Révai testvérek és a Franklin is kiadta két kötetben ugyanolyan kötésben. Így most megvan az első kiadás teljes szöveg terjedelemben. Furán, mert csak a második kötet van illusztrálva.
Ugyanakkor elmondhatom, hogy ilyen Lőcsei fehér asszony kiadása másnak nincs.
 
Képek: A Lőcsei fehér Asszony előfizetői felhívása. Illusztrációk az első kiadásból.
Szerző: MULTMENTO  2011.08.09. 09:19 2 komment

Címkék: könyv papír

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr773136213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.08.09. 11:15:11

A könyvritkaságodhoz gratulálok, valóban különös szerencse, ha így összetalálkoznak régi dolgok.
A blogodra - diszkrimináció !!!!!!!! - csak facebokosok szavazhatnak :-(

MULTMENTO 2011.08.09. 14:06:34

@aranyosfodorka: Egy kicsit én is csodálkoztam, hogy csak a Facebokosok szavazhatnak. Kiváncsi vagyok, hogy hány szavazatot kapok.
süti beállítások módosítása