A bolhapiacon inkább nézelődöm és beszélgetek az árusokkal. A kis reklám kulcstartó bugyelláris is mindkettőnkben régi emlékeket elevenített fel. Emlékeztünk a Csemege boltok neon kosaras reklámjaira, mely a kis bugyellárison is megjelenik. Budapesten, az első lakóhelyünkön is épült egy Csemege áruház, amelynek különlegessége akkor (1987-ben) egy helyben sütött pékáru kínálata volt. Az árusító asztaltól történő távozásomkor aztán az eladó a kezembe nyomta ajándéknak ezt a kis piros bugyellárist. Azóta is szerencsét hoz. Ha bevásárló kocsira van szükségem a nagy áruházakban, ezek után nem kell keresgélni a pénztárcámban. A piros bugyellárisban mindig van egy 100-as.
A Csemege vállalat történetét 2005-ben a HVG-ben még így mutatták be. Azóta már az egykori Csemege bolthálózatnak is más a gazdája.
A Közért vállalat mellett működött negyven éven keresztül a Csemege Kereskedelmi Vállalat, amelyet (pontosabban jogelődjét) 1952-ben alapították azzal a céllal, hogy mint országos nagyvállalat példát mutasson a korszerű kereskedelmi módszerek és technika alkalmazásában, s nem utolsó sorban árukínálatban. A vállalat nagy alapterületű ABC-áruházakat épített Budapesten, a Balatonnál és vidéki városokban. Budapesten elsődlegesen az új lakótelepekre és a jelentős közlekedési csomópontokba kerültek a vállalat új ABC áruházai. Privatizációja során a Csemege vállalat részvénycsomagját, illetve a teljes bolthálózatot az osztrák Meinl cég vásárolta meg, majd azt 1999-ben eladta a belga Delhaize-csoportnak, s immár Match logóval működik az üzletek többsége. Forrás: http://hvg.hu/magyarmarka/20050329kozertcsemege