Azok a változtatható színű lapos zseblámpák nagy értéket képviseltek az ifjúsági táborokban. Emlékszem, hogy körbeálltuk azt aki többszínű zseblámpát hozott. A mi családunkban egyetlen ilyen lámpa sem maradt meg. Nagyon megörültem, amikor rendszeres olvasóm küldött a sajátjáról fényképeket és egy rövid leírást: „A lámpában bent elmosódott pecsét. Hosszas keresés után valószínűsítem,hogy II.vh.-s német Pertrix gyártmány. Három színű zseb és jelzőlámpa. A bőrszíjakat a zubbony megfelelő gombjaira tették. Láttam róla eredeti képeket.”

Ezek a katonai zseblámpák nem mennek ki a divatból, pedig hol van már a kötelező katonaság?! Én 1979-ben voltam katona, és emlékszem az ilyen többszínű zseblámpa volt nálunk is rendszeresítve. Amikor őszi mezőgazdasági munkán voltunk és kimaradást kaptunk, 15-ünknek volt két ilyen zseblámpája. Nagy hasznát vettük, mert a szállásunk és a falu közötti kivilágítatlan országúton vagy öt kilométert tettünk meg. A mentoszlopban elől ment Attila és világított fehéren. Leghátra meg a Janit tettük, akinek a nadrágszíjára fűztük pirosra beállítottan a zseblámpát, ő volt a macskaszem.
                                   
Képek: Rendszeres olvasóm zseblámpájáról. Egy korabeli Pertrix reklám.

Szerző: MULTMENTO  2011.08.15. 04:39 2 komment

Címkék: üveg fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr783150946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.08.15. 08:02:02

Micsoda kincseket találtok ! Igaz, nem voltam katona, de én ilyen zseblámpáról nem is hallottam.

@X 2011.08.15. 12:21:18

magam sem tudom,hogy mitől , miért de épp a napokban jutott eszembe. ( ez is) nekem is volt,-sok minden egyéb más mellett,-amiket ne soroljak most.
Anno - jó régen... Pécsett volt egy "Úttörő és Ezermester Bolt" - kb. a Caflisch cukrászdán "túl"- ( Búza tér felé) - és volt egy időszak, amikor katonai (?) dolgokat/tárgyakat lehetett ott venni.
(Emlékezetem szerint akkor és ott vettem pl. "gégemikrofont" is - és tudom is én miket nem ! (?) - ne keverjem a témákat! - de talán emlékeztek olyan zseblámpára (?)- amit "kézzel kellett nyomogatni" ?- mert azzal fejlesztette az "áramot?"- vagy hogy. Más : meglepett (?) 1968-1970 között ( első évben) olyan hátizsákom volt a "seregben"... amit jóval azt megelőzően szintén lehetett venni. vagy pl. a (roham) ásó.... és ilyesmik.
:-)
süti beállítások módosítása