Az egyik Antikvárium böngészős dobozában találtam rá egy két világháború közötti reklámlapra. A reklámlapon kézzel írt szöveg: Legjobb fogkrém a „SANALBIN” Péchy Erszi Hátoldala postatiszta és a hivatalos szövegek:  Phot. Franz Lőwy Wien ; A színházi élet melléklete ; Globus ny. Budapest

A lapot régóta őrizgettem, mert úgy gondoltam majd csak eljön az idő és találok hozzá méltó fényképtartót, és jó lesz fürdőszobai dekorációnak. Az antik kozmetikai csetreszek, eszközök, reklámlapok jó megférnek egy modern fürdőszoba dekorációjaként. Régi tervünk, hogy a fürdőszobát egy kicsit feldobjuk, de nem nagyon volt eddig időnk alkalmunk, hogy ezt végre is hajtsuk. Szeptember végén lesz a feleségem születésnapja, így gondoltam, meglepetésként a fürdőszobánk kap antik kiegészítőket. Az első elem ez a reklámlap. A reklámlaphoz a kacatboltban találtam fényképtartót. Felújítandó darab, de nekem pont ez tetszik, mert kihívás restaurálni. Pontosabban fejben nagyon hamar és gyorsan ment a dolog, de a pácolásával megküzdöttem, mert nagyon foltos lett. Valószínűleg az egységesen letisztított fafelület volt a hibás. A végeredménnyel nem vagyok megelégedve, de azért mégiscsak kinéz már valahogy.
Ez a kis fürdőszobadísz sok mindenről tud ám mesélni. Képzeljétek a fogkrémet a kor első számú primadonnája Péchy Erzsi reklámozza:
Péchy Erzsi báró Garibaldi Leóné Színésznő, operettprimadonna
Született:1888. április 26. Székelyhíd, az egykori Bihar megye, Magyarország,
ma Sacueni Románia
Elhunyt:  1933. július 20. Budapest, Magyarország
 
A SANALBIN fogkrém sokaknak nem soka mindent jelent, pedig ez is magyar termékcsalád volt a Dr. Bayer és Társa Budapesti üzemeiben készült, és nemcsak fogkrémet, hanem pl. szájvizet is gyártottak. Információ innét: http://www.phoenix.hu/hu03_a/01/index1.php?url=elettortenet_prof_bayer_istvan_f&navid=3
Képek: A fogkrémreklám és tartója felújítás előtt és után. Sanalbin szájvíz üveg.

Szerző: MULTMENTO  2011.09.03. 04:51 2 komment

Címkék: fa üveg papír

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr753197834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.09.03. 07:51:33

Én sosem hallottam erről a márkáról. Viszont a fogkrémet emlegetve, azonnal beugrott az a versike, amit sokszor mondogattunk. (Lehet, hogy reklám volt ? - annyira világosan emlékszem rá)
Üde fogsor, üde száj, reggel este Ovenáll...

@X 2011.09.03. 11:28:56

Gondolom megtaláltad,hogy Dr.Szedő Miklós operaénekes is reklámozta ! :-)
süti beállítások módosítása