Képeket és történetet kaptam a hetvenes évek végi csőtollrajzolásról. Elolvastam, és el kezdtem emlékezni. Ez mintha velem is megtörtént volna. Bizony hasonló csőtollkészlettel rajzoltam én is az iskolában. Nekem is többször meg kellett ismételnem a mutatványt. A vékony csőtollakra én is emlékszem, nekem volt a legjobb vékony csőtollam, ROTRING, nagybátyámtól kaptam. Kölcsönadtam, és használhatalanul kaptam vissza. A használó elmesélte, hogy sokáig kupak nélkül hagyta, és beszáradt. Gondolta forró vízzel kimossa. A forró víz alá tartva a keze nem bírta. Később kombináltfogóval folytatta a csőtott zuhanyoztatást. A tustinta eltűnt a csőtollból, csak épp a csőtoll vált használhatatlanná, mert a műanyag ház a forró víztől eldeformálódott. Ez történt az én csőtollammal.

Barátom csőtollas története pedig az alábbi: „A rajzokat '78-'79-ben készítettem ezzel a csőtollkészlettel. A vékonyak mindig beszáradtak és ez persze a lehető legrosszabbkor derült ki. Ki lehetett húzni a betétet és szemből visszadugva kipucolni a csövet. Visszafelé majdnem képtelenség volt beletalálni.Ilyenkor a vékony drótnak villám formája lett,amit ha megpróbáltam kiegyenesíteni,akkor elhajlott. Rajzleadásra sokan bekötött kézzel jöttek, a jobbak még orvosi igazolást is hoztak. Az egyik ötletet díjazták:elvitte a huzat a metroban és átment rajta a szerelvény.Én mondtam.
Sokszor láttam a kiértékelést. A tanárnő nagy élvezettel kereste a legkisebb hibát és vastag piros tollal keresztbe ráírta: ÚJRA! A hibátlanoknak csak a sarkát vágta le, vagy középen átlyukasztotta.
Elégtételt akkor éreztem, mikor egy tanulmányi kiránduláson láthatóan gondot okozott neki a megkevert habarcs és a beton közti különbség.”

Szerző: MULTMENTO  2012.04.18. 01:32 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr164446882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.04.18. 16:39:24

Csak két különbözetit jártam műszaki suliba, nekem ezért nagyon rövid ideig volt pár Rotringom. Nem is volt teljes a készlet.És mivel nem rendszeresen használtam, bizony utolérte a végzete, a beszáradás, meglehetősen hamar. Nem szerettem. Mellesleg a műszaki rajzért sem rajongtam - de azért elkészült minden feladatom....sőt a vizsgáim is sikerültek. :-)
Micsoda hülye egy tanár(nő) volt, akiről írsz - minek ment az ilyen pedagógusnak ?

futótűz 2012.04.19. 07:16:50

"A kor nem érdem,- állapot." Épp' a napokban "találtam meg" az 1962-1966-ban használt (akkor "márkásnak tartott" körzőkészletemet..) valahol a logarlécnek is meg kellene lennie...) -és bizonyára a... (valamilyen) tuskihúzónak (?) is meg kellene lennie.
"Órákig tudnék regélni" mindenféle "Rotringokról"...hisz' "volt barátnőm"... vagy 30 évig (?) használta... (kb.1973-2003) - természetesen "kegyeleti okokból" semmit nem dobott ki... ( de az egy más történet)
Témához : (vagy írtam volna) 100 éves a (pécsi) Zipernowsky (Gépipari) van honlap - meg ne is soroljam. 04/28-án lesz az "ünneplés!" - stb.
süti beállítások módosítása