Az eddig bemutatott Zsolnay kerámiákkal burkolt Historizáló épületek közül újkorában ez lehetett a legszebb. Akkoriban ez volt Budapest legcsendesebb és legszebb közparkja, a Városliget, annak is a csendesebb erdős részén helyezkedik el. A nyolcvanas években én még úgy ismertem, hogy ez a Közlekedési Múzeum egyik épülete, amelyben főleg műhelyek, raktárak és irodák vannak. Már akkoriban is többször elzarándokoltam az épülethez, és körbejártam. Minden alakalommal találtam újabb tetsző részleteket, újabb és újabb arcvonásokat, különböző formákat és színeseket találtam. Ezt a fényképsorozatot is két alkalommal lőttem, más-más fényviszonyok mellett. Az épület ma már a Magyar Alkotóművészek Egyesületének a Székháza (http://www.alkotok.hu/). Úgy látom az épület díszeivel nem sokat foglalkoznak, így a kiálló Zsolnay dísz kutak (4 db) sajnos fagynak szét. Szerencsére azok a díszek, melyek eresz alatt vannak és nem kapnak közvetlen csapadékot, még tartják magukat.

Szerző: MULTMENTO  2012.07.01. 01:03 1 komment

Címkék: zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr904614322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.07.01. 08:39:43

Az épület valóban gyönyörű (lehetett új korában) Az állapota pedig hűen tükrözi Magyarország állapotát. A magyar gondolkodásmódot....
Sírnivaló.
süti beállítások módosítása