„Nekem a Balaton a Riviéra,

Napozni ott szeretek a homokon,
Nekem csak jó estét a buona sera,
nem töröm más szavakon a kobakom”
Jutott eszembe a slágerszöveg, amikor az idei évben a Balatonnál jártunk. Most igazi Riviera-i időjárás volt, bár én nem ezt a nagy hőséget nem nagyon szeretem. Napozni pedig soha nem is szerettem. Láttunk napozókat is, méghozzá egy nagy vitorláson. Nem is volt akármilyen, mert ilyet a Földközi tenger melletti játszódó filmekben lehet csak látni. A vitorláson fiatal bikinis lányok napoztak, járkáltak, miközben a középkorú férfiak mindegyike a vitorlás orrában próbálta felszedni a horgonyt. Nem fizikai erővel, hanem motorral próbálták felhúzni a vasmacskát. Nagyon erőlködött a motor, és többedszeri próbálkozásra sem jött fel. Mellettem úszó barátom már mondta, hogy „ússzunk oda, azt kapjuk már ki azt a vasmacskát”.
Én nem tenném, mert a filmekben ilyenkor szokott egy becsomagolt hullában megakadni a vasmacska.” — Mondtam én. Aztán végül a horgony nagy nehezen felhúzásra került, jó sok hínárral. A mi fiatalkorunkban ilyen vitorlást nem lehetett látni, számomra idegen volt ez a jelenet, hisz nem ilyenhez szoktunk.
Harminc évvel ezelőtt a bikinis nők még a strand leghosszabb betonstégén napoztak. A fiatal apukák, pedig a kisgyereküket a napozó stég melletti homokozós partra vitték játszani, mert innét tudták egyszerre szemmel tartani az gyerkőcöket, no meg a környék formás fehérnépeit.
A parti stégeken az idei évben napozókat nem láttunk. A homokozóban a gyerekek játszottak, de mindegyiket az anyukájuk felügyelte, miközben a fiatal apukák a sörözőben csoportosultak. Hiába, harminc év alatt sokat változott a Balaton is. A parton a nem EU konform játszóterek is megmaradtak, sőt a kertmozi is megvan még. Micsoda emlékek jönnek elő. A kertmozik még megvannak, de biztosan már nem a harminc évvel ezelőtti Indiános filmeket játsszák Gojko Miticcel főszerepben.

Szerző: MULTMENTO  2012.08.04. 06:06 Szólj hozzá!

Címkék: épület kgst

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr924686924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása