Sétáltam a hetedik kerületben a Dob utcában. egyszer csak földbe gyökerezett a lábam a csodálkozástól. Egy hatalmas és gyönyörű szecessziós iskola előtt álltam. Én megvoltam győződve, hogy az eddig bemutatott szecessziós iskoláknál szebb nincs. Most mégis találtam egyet, és lehet, hogy majd találok még ennél jobban tetszőt is. Most hogy eljött a szeptember és az iskolakezdés ideje, nézegessétek a nekem most éppen tetsző iskolát. Az iskoláról: „Hegedűs Ármin építészmérnök tervei alapján 1905 őszén indult el az építkezés. 1906 október 14-én Bárczy István főpolgármester jelenlétében, akkor és még most is a főváros legszebb iskoláinak egyikét avatták fel. A szecessziós stílusú épület külső és belső díszei, funkcionális elrendezése messzemenően a gyerekek egészségi, esztétikai, kényelmi szempontjait vette figyelembe.” Forrás:http://www.dobsuli.hu/index.php?column=5&id=1

A képekről: A Dob utca sajnos ezen a szakaszon keskeny és sötét, ezért nem lettek a legjobbak a képek.

Szerző: MULTMENTO  2012.09.01. 04:39 1 komment

Címkék: épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr234737367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.09.01. 09:13:17

Sokszor van ez így. Az ember többnyire a lába elé néz - aztán néha, ha eszébe jut felnézni, csodás dolgokat fedez fel. Ismerem az érzést. Volt nekem is egy időszakom, amikor elcsodálkoztam annak a városnak a házain, melyben több évtizede éltem....
süti beállítások módosítása