Nemcsak az eltűnő temetőt érdemes fotózni Kánban.  Az utóbbi években a falu újraéled, és ezt jó látni. A faluról ajánlom az alábbi kis mesét elolvasni, mely az idei évben Barátság folyóirat februári számában jelent meg. A mesét nem én írtam, de közöm volt hozzá, mert a szerzőjének én voltam az egyik adatközlője.  Egyszer volt… avagy „sváb” csipkerózsika:  http://nemzetisegek.hu/repertorium/2012/01/belivek_24-25-2.pdf  

Illusztrációként készítettem a faluról, és annak mostani állapotáról néhány képet.  Szemet gyönyörködtető házak, és falukép.  Amikor sétáltam a faluban és fotóztam feleségem felfigyelt egy házra, melyet eladóként hirdettek. Mondta, hogy siessünk, mert még megveszem.  Én tudom — hogyha lenne is rá pénzem — én már nem vennék Kánban házat. Mai formájában úgy néz ki Kán, mint egy múzeumfalu. Én pedig nem érzem magam múzeumi tárgynak.kan_falu1.JPGkan_falu2.JPGkan_falu3.JPGkan_falu4.JPGkan_falu5.JPGkan_falu6.JPGkan_falu7.JPGkan_falu8.JPGkan_falu9.JPGkan_falu10.JPGkan_falu11.JPGkan_falu12.JPGkan_falu13.JPGkan_falu14.JPGkan_falu15.JPGkan_falu16.JPG

Szerző: MULTMENTO  2012.10.27. 06:47 2 komment

Címkék: fa épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr214866274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.10.27. 09:18:58

Nos, igen, valahogy „túl szép” ahhoz, hogy igaz legyen – habár bizonyára az itt élők nem így érzik, hanem ezt tartják természetesnek. (Egyáltalán mind magyarok ? Mert az ilyen szépen rendben tartott házakban általában betelepült hollandok, németek élnek…)
Tény és való, hogy szívszorítóak a Dráva-menti kicsi falvak, a kézzel fogható szegénység – de valahogy azok se csúnyák. Pontosabban szólva „máshogy szépek”. Talán mert közelebb vannak a valós élethez.
A nyers téglákból épített kút nagyon tetszik. Nem volt kereke ?
A mese pedig szenzációs !!! Kedvelem az ilyen stílust !
Nincs ez a Kán olyan messze tőlem. Idén már nem, de jövőre biztos felkeresem !

mickey7 · www.dunaninnendunantul.blogspot.hu 2012.10.27. 09:58:01

Nagyon kellemes hangulat árad a fotóidon keresztül. Engem nem zavarna egy ilyen környezet, szeretem a rendezett, élhető természetközeli településeket Sajnos nagyon sok falu szenved a szegénységtől és ez az elhanyagolt, pusztuló házakon, udvarokon is látszik... és a másik nagy problémáról itt már nem is írnék. Korábban a blogomon posztoltam Szanticskáról, egy kis borsodi faluról. Ott is vannak szabadtéri látványtárak és egészen különleges hangulatot adnak Magyarország legkisebb településének. Szóval a képek alapján én szívesen élnék itt, de nem vagyunk egyformák és ez így van jól :)
süti beállítások módosítása