A Karácsony ünneplése, és annak előkészítése minden évben ugyanúgy történik. Minden évben azzal kezdjük, hogy máshogy fogjuk ünnepelni, szebb fát fogunk állítani, másképp díszítjük a lakást, mint előző évben. Aztán….

Jön a családi közvélemény kutatás, jönnek az ötletek finomabbnál finomabb ajánlatokra. A progresszív ötletek végül leszavazásra kerülnek, és ugyanolyan forgatókönyv szerint lezajlik az év végi ünnepsorozat.

Vagy mégis más? Az idei évben a fenyőfavásárlás sokkal tovább tartott, mint más megelőző években, Ugyanúgy végigjártam a Hunyadi tér fenyőfa árusait, mint máskor, de egyetlen szemrevaló fenyőfát sem találtam. Ami formás lett volna, az túl magas volt, a nekem tetsző méretek (150-170 cm) pedig mind kiválogatottak voltak, és korcsak. Igaz, hogy eddig egyik évben sem vittem haza tökéletes fát, mert a család szerint volt már pulykafaros, kétcsúcsú, többcsúcsú, csúcs nélküli, ahogy összefoglaló néven mondták, mind mozgássérült fa volt. Az idei évben aztán a szokott helyen kihagytam a vásárlást és átmentem a Lehel térre, az ott található fák között válogatni.  Első ránézésre ott sem találtam szép fát. A legtöbb árus előszedte nekem a még becsomagolt fáit, de azok közül egy sem akadt, mely nekem tetszett volna. Aztán az utolsó árusnál egy igazán formásat láttam. Körbejártam, de semmi hibát nem találtam a fán. Annyira hibamentes volt, hogy az árából sem tudtam ezreket lealkudni, mint más években, csak félezer forintot. Szokás szerint itt is megkérdeztem, honnét származik a fa. Mint megtudtam a fenyőfánk Nagykanizsa mellől a förhéci fenyves erdőben nevelkedett. Én otthon fel is állítottam a fát a nagyszobánkban. Az idei évben először a szoba hátsó felében állítottam fel a fát, mert a régi helyére a kanapénk nyúlik be. A fánkat a kártyaasztalunk helyére tettem, hisz az asztal a sarokban is elfér. Én reménykedtem, hogy az idei évben mindenkinek tetszeni fog a Karácsonyfa. Aztán meg is kaptam az értékelést.

Ilyen kicsike fánk még egyetlen évben sem volt. – Mondta legkisebb lányom.

Legalább nem mozgássérült. – Felelte rá feleségem.  

karacsonyfa_1012.JPG

karacsonyfa_1012_2.JPG

karacsonyfa_1012_3.JPG

karacsonyfa_1012_4.JPG

Szerző: MULTMENTO  2012.12.26. 16:32 Szólj hozzá!

Címkék: karácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr254982311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása